ستاد تنظیم بازار شهرستان ری تشکیل جلسه داد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری” مهدی مجیدی” معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین ادارات شهرستان در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه برپایی این نمایشگاه در بازه زمانی کوتاهی اتفاق افتاد اما در مجموع طبق بازرسی های محسوس و غیر محسوس از رضایتمندی مراجعین برخوردار بود .

وی در ادامه گفت: نواقصی نیز وجود داشت که با آسیب شناسی و بررسی های صورت گرفته برای سالجاری و سالهای آتی بر طرف خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ری با اشاره به نحوه توزیع و کیفیت میوه شب عید اظهار داشت: با تلاش و مدیریت ادارات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی اقدامات خوبی در نحوه توزیع و کیفیت میوه صورت گرفت که طبق گزارش های بازرسین مربوطه عرضه میوه با کیفیت و قیمت مناسب در ایام عید در شهرستان توزیع گردید .

مجیدی در ادامه تصریح کرد: در سطح شهرستان تعداد 24 غرفه جهت توزیع میوه فعال که  14 غرفه در شهرری ، 4 غرفه در باقرشهر ، 2 غرفه در کهریزک ، 1 غرفه در قلعه نو ، 1 غرفه در خاورشهر ، 1 غرفه در اسلام آباد و 1 غرفه در امین آباد مستقر بوده است و در مجموع میزان 230 تن سیب و 455 تن پرتقال توزیع شد و کلیه مطالبات غرفه داران بابت ضایعات میوه ها و مابه التفاوت قیمت تسویه گردیده است .

وی در خصوص اهمیت موضوع نظارت و کنترل بر توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرستان اظهار داشت: باید با ایجاد مکان مناسب جهت راه اندازی دفتر انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ضمن حمایت از حقوق حقه آنها گامی در جهت تعادل و کنترل قیمت انواع خدمات و محصولات تولیدی برداشت .

معاون فرماندار ری در خصوص وضعیت توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرستان افزود: در حال حاضر از نظر توزیع اقلام اساسی از جمله مرغ ، گوشت و تخم مرغ مشکل و کمبودی نداریم و از نظر قیمت ها نیز ثبات قیمت در بازار وجود دارد اما در خصوص تولید مرغ و تخم مرغ با توجه به نیاز مصرف کننده لازم است که در شهرستان نسبت به افزایش تولید آن بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرد تا شاهد توازن بین مصرف کننده و تولید کننده باشیم .

مجیدی در ادامه با اشاره به مشکل تامین هزینه نهاده های کشاورزی و دامی از سوی کشاورزان و دامداران بیان داشت: کلیه خرید این نهاده ها به صورت نقدی از استان صورت می گیرد اما توان پرداخت نقدی به صورت کامل از سوی کشاورزان وجود ندارد و کشاورزان جهت تامین این نقدینگی نیازمند مساعدت دریافت تسهیلات بانکی کم بهره می باشند که این امر نیازمند پیگیری می باشد .

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت نظارت بر کترینگ ها و آشپزخانه های پخت غذا در سطح شهرستان اظهار داشت: متأسفانه برخی از این مراکز بدون داشتن مجوز و پروانه کسب اقدام به فعالیت می کنند و غذاهای بی کیفیت و بعضاً آلوده را با قیمت پایین به مردم ارائه می کنند که با آنها برخورد مناسب صورت خواهد گرفت .

بازارریستادشهرری
نظرات (0)
Add Comment