سرانه فضای سبز 23.5 متری کهریزک روی سکوی برترین‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری کهریزک، به‌مناسبت هفته درختکاری، گردهمایی مسئولان فضای سبز استان تهران با حضور سلیم آبادی مدیر کل دفتر فنی استانداری تهران، هدایت‌اله جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، عربی شهردار  و اعضای شورای شهر کهریزک، رجبی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور نگاه پرداز سامان به میزبانی شهرداری کهریزک برگزار شد.

رامین عربی، شهردار کهریزک طی سخنانی در این همایش از رسیدن سرانه فضای سبز شهر کهریزک به 23.5 متر مربع خبر داد و اظهار داشت: سرانه فضای سبز شهر در سال 90 تا 92 حدود 17 متر مربع بوده است اما خوشبختانه با توجه ویژه شهرداری و شورای کهریزک به مقوله توسعه فضای سبز، این سرانه در 2 سال اخیر با افزایش 6.5 درصدی به 23.5 متر مربع رسیده است که این سرانه از حد استاندارد استان نیز پیشی گرفته است و یکی از مهمترین سیاست های شهرداری در کنار توسعه کمی فضای سبز، کیفی سازی پوشش های گیاهی شهر است. اکنون ما به دنبال کاشت گونه های گیاهی جدید و سازگار با اقلیم آب و هوایی این شهر هستیم تا بتوانیم شهری سبز، زیبا با پوشش گیاهی منحصر را به تصویر بکشیم.

وی گفت: کهریزک جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر دارد که در محدوده ای بالغ بر 2 هزار هکتاری ساکن هستند که در راستای بهبود اوضاع زیست محیطی شهر به دنبال ارتقای کیفی و کمی فضای سبز شهر هستیم تا بتوانیم با توسعه فضای سبز، بخشی از مشکلات تحمیل شده به شهر را کاهش دهیم.

عربی افزود: بازسازی بوستان شهرک امام حسن مجتبی(ع) محور اصلی برنامه های شهرداری و شورای شهر کهریزک  می باشد که با مساعدت و همکاری شورای این شهر این بوستان با مساحت 7 هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در دو فاز بازسازی شده که امید است فاز دوم این طرح در سال جدید به اتمام برسد.

وی در ادامه بیان داشت: طراحی و اجرای پارک محلی ولی‌عصر(عج) به مساحت 1100 متر مربع ، طراحی پارک محله مجتمع بهران به‌مساحت 700 متر مربع ، بازسازی فضای سبز ورودی قلعه شیخ(یکی از روستاهای شهر کهریزک)، تعریض خیابان مصطفوی که 1.5 هکتار مساحت از این خیابان را فضای سبز در نظر گرفتیم از جمله اقدامات مهمی است که در زمینه توسعه فضای سبز اجرا شده است.

شهردار کهریزک در خصوص برنامه های روز درختکاری گفت: همزمان با روز درختکاری 6 هزار اصله نهال در شهر کهریزک غرس کردیم و 30 هزار اصله نهال  در راستای توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری در بین شهروندان  توزیع شده است.

وی ادامه داد: در اضلاع شمال و جنوبی کهریزک بهشت زهرا (س) و مرکز دفن زباله آراد کوه قرار گرفته و آثار مخرب روحی ، روانی و بهداشتی را این دو مجموعه به شهر کهریزک تحمیل کرده است.

عربی با اشاره به این‌که زباله‌های شهر تهران به شهر کهریزک منتقل می‌شود، گفت: روزی 8 هزار تن زباله شهر تهران از کهریزک می گذرد و ماشین های حامل زباله علاوه بر آلودگی صوتی، شیرابه هایی را که در مسیر بر روی  آسفالت می‌ریزد از بین می‌برند.

شهردار کهریزک در ارتباط با دریاچه دفن زباله در این مرکز اظهار کرد: آلودگی که دریاچه مرکز دفن زباله ایجاد کرده حتی به چاه‌های آب زیر زمینی نفوذ کرده و آزمایش‌هایی که ما انجام دادیم نشان داده چاه های آب زیر زمینی شهر کهریزک بسیار غیر بهداشتی هستند و حتی برای آبیاری نیز مناسب نمی‌باشند.

عربی ادامه داد: مشکلات ترافیکی و بوی نامطبوع زباله‌ها در این شهر از جمله مشکلاتی هستند که از لحاظ موقعیت جغرافیایی به این شهر تحمیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به مباحث امور زیر بنایی در شهرداری کهریزک گفت: تهیه نقشه UTM برای فضای سبز اطراف شهر و افزایش 5 هکتاری فضای سبز، عقد قرارداد با مشاورین در جهت پلاک کوبی الکترونیکی، مطالبات آب و تفکیکی آب شرب با آب آبیاری، مطالباتGIS  فضای سبز و آزمایش آب همه چاه‌های آب از اقداماتی است که در حوزه امور زیر بنایی انجام شده است.

عربی با توجه به برنامه های سال آینده شهرداری کهریزک گفت: با حمایت و مساعدت اعضای شورای شهر کهریزک در سال جدید در نظر داریم فضای سبز را افزایش دهیم .

وی ادامه داد: بازسازی فاز دوم بوستان شهرک امام حسن مجتبی(ع) با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان، طراحی و اجرای پارک قلعه شیخ به مساحت 2.5 هکتار ، طراحی و اجرای پارک کریم خان به مساحت 7 هزار متر، اجرای فاز دوم پارک آفتاب به مساحت یک هکتار و اجرای جنگل کاری پائولونیا در قلعه نو چمن به مساحت 1.5 هکتار از مباحثی است که در سال جدید با کمک و همکاری شورای شهر کهریزک اجرا خواهد شد.

عربی با توجه به شرایط اقلیمی شهر کهریزک گفت: شرایط نگه داری فضای سبز در کهریزک با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار سخت است و از اداراتی که در بحث فضای سبز فعال هستند تقاضا داریم با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا تلاش‌های این شهرداری به نتیجه برسد.

شهردارشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment