شهرری با ۲هزار هیئت مذهبی آماده استقبال از محرم

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: فضای ماه محرم یک ظرفیت بزرگ برای شیعه است و سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی‌های لازم استفاده بیشتری از این ماه داشته باشیم.وی بابیان اینکه محرم و عاشورا به دلیل تکرار زنده مانده است، افزود: عزاداری امام حسین(ع) همه ساله باشکوهتر برگزار می‌شود و پس از گذشت ۱۴۰۰سال واقعه عاشورا در دل‌ عاشقان اهل بیت زنده است زیرا چیزی که برای شیعیان مهم است، زنده نگه داشتن نام امام حسین(ع) است.

کنگرلو با اشاره به اینکه ری یک شهر مذهبی است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ری قبله تهران بوده و همچنین از ری به عنوان کربلای ایران تعبیر می‌شود و مردم مومن و ولایی ری همواره در برگزاری مناسبت‌های مختف مذهبی پیشگام بوده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰هیئت مذهبی در شهرستان ری ثبت شده است و بیشتر این هیئات اعم از هیئت‌های موردی، محوری و مستمر و حسینیه‌ها در ایام محرم به عزاداری می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری بیان کرد: در آستانه ماه محرم گردهمایی بزرگ هیئات را با حضور حجت الاسلام صدیقی برگزار کردیم و تذکرات لازم به مداحان و هیئت‌ها داده شد.

کنگرلو اضافه کرد: همکاری با نیروی انتظامی، رعایت مسائل ترافیکی، دوری از خرافه گویی، رعایت مسائل امنیتی از جمله تذکراتی بوده که در گردهمایی هیئات مطرح کرده و تاکید شد که برای رعایت حال مردم، تا ساعت ۱۱ شب برنامه‌ها و عزاداری‌ها تمام شود.

وی با بیان اینکه چندین همایش و دوره‌های آموزشی برای مداحان برگزار شده است، ابراز کرد: در همه بخش‌های شهرستان گردهمایی هیئات به صورت جداگانه و با حضور امام جمعه بخش و مسئولان ذیربط برگزار شده و نکات مهم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها یادآوری شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری ادامه داد: برنامه‌های آموزشی مختلف با حضور تشکل های دینی مثل مداحان، هیئات و مبلغین را داشتیم و بسته های فرهنگی را برای تغذیه فکری مبلغین و مداحان توزیع کردیم که برای استفاده از فضای ماه محرم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

تبلیغاتشهرریمذهبیهیئت
نظرات (0)
Add Comment