شهرری کانون صادرات سبزی به جهان معرفی شود/ ایجاد شرکت‌های هلدینگ برای رونق صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش راگانیوز ؛ حسین مهاجرانی  درباره وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار کرد: وضعیت بازار در بحث تأمین نیازهای مردم و رنج قیمت‌ها خوب است و مشکل خاصی نداریم.

وی ادامه داد: در برخی مناطق کشت بی‌رویه داریم، قیمت هندوانه در حال عرضه به بازار به‌اصطلاح به کرایه آن نمی‌خورد به این معنا که کرایه‌ها برای جابه‌جایی بار نمی‌صرفد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با اشاره به اینکه پیاز در ماه‌های گذشته نوسان قیمت بالایی داشت، تصریح کرد: اما هم‌اکنون به قیمت واقعی خود در بازار نزدیک شده است و تلاش کردیم آرامش را از این به بعد به بازار برگردانیم.

مهاجرانی با بیان اینکه شهر ری محل تولید ارزان‌ترین و خوش‌طعم‌ترین سبزی دنیا است، اضافه کرد: سبزی از تهران از منطقه ری به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود و تأمین‌کننده بخش عمده‌ای از نیاز بازار هم است.

وی با تأکید بر اینکه با تمهیدات لازم تنها با بسته‌بندی مناسب و استاندارد می‌توان این محصول باکیفیت را صادر کرد، افزود: از این طریق هم می‌توان شهر ری را به پایگاه صادرات سبزی به جهان معرفی کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با اشاره به اینکه بخشودگی جرائم کشاورزان بخشی از حمایت از آن‌ها است، تصریح کرد: کشاورزان باید به شکل ویژه مورد حمایت قرار بگیرند.

مهاجرانی با بیان اینکه صادرات میوه باید زیربنایی تقویت شود، اضافه کرد: مشکلات زیادی در بحث صادرات میوه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث توسعه صادرات میوه از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره گرفت، تصریح کرد: نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های هلدینگ برای صادرات محصولات کشاورزی اقدام زیربنایی است، اظهار کرد: این اقدام باید برای کشاورزان هم سیاستی، حمایتی باشد و باید تسهیلات ارزان در اختیار کشاورزان قرار داد.

فارس

اتحادیهسبزیشهرریمیوه
نظرات (0)
Add Comment