شهرستان ری به دلیل عدم استقلال سیاسی به طور ناقص اداره می شود

به گزارش راگانیوز ،  محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران، ری شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار آفتاب ری، در خصوص معضلات شهرری اعم از مشکلات زیست محیطی و آلاینده ها و عدم ساماندهی آنها اظهار داشت: عدم استقلال زیرساخت های شهرستان ری و عدم مدیریت یکپارچه مانع از رسیدگی و حل مشکلات در این شهرستان شده است.

علیجانی زمانی افزود: شهرستان ری دارای فرمانداری و ادارات مستقل است ولی به دلیل نداشتن نماینده مجلس و شورای شهر به طور ناقص اداره می شود.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که ری را قبله تهران نامیده اند، گفت: شهرری به واسطه وجود بابرکت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ماهیت مذهبی ویژه ای دارد و ما باید بتوانیم این هویت و شأن مذهبی را حفظ کنیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه سلامتی مردم از همه مسائل مهمتر است، تصریح کرد: در مورد مشکلات زیست محیطی و بحث کارخانجات و پالایشگاهها که در شهرستان ری آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: شهرستانی که حدود یک میلیون جمعیت دارد در بحث سلامت و درمان باید تأمین باشد تا مردم در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

علیجانی زمانی به مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به شهرری اشاره کرد و افزود: در این مصوبات مبلغ 90میلیارد تومان برای ساخت، توسعه و نوسازی بیمارستانهای فیروز آبادی و هفتم تیر در نظر گرفته شده که در حال پیگیری انجام این مصوبات هستیم.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه آقای نوربخش قول ساخت بزرگترین بیمارستان در جنوب تهران را داده است، گفت: طی مذاکراتی که با تأمین اجتماعی داشته ایم، قرار است برای این منظور زمینی در شهرستانهای اطراف مثل حسن آباد فشافویه و باقرشهر در اختیار سازمان تأمین اجتماعی گذاشته شود و بیمارستانی مانند بیمارستان میلاد در این منطقه جنوبی احداث شود.

وی به مشارکت شهرداری سازمان اوقاف و تأمشین اجتماعی در این مورد اشاره و ابراز کرد: سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) نیز در نظر دارد بیمارستانی شبیه بیمارستان بقیه الله در شهرری احداث نماید.

علیجانی زمانی تصریح کرد: با احداث این بیمارستانها، چندین کلینیک شبانه روزی و توسعه بیمارستانهای فیروز آبادی و هفتم تیر، در دو سه سال آینده بحث درمان شهرستان پیشرفت خوبی خواهد داشت و مردم می توانند در حوزه سلامت به خصوص بحث درمان، خدمات مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: طی نشست هایی که با مدیران بیمارستان هفتم تیر داشته ایم و پیگیر مصوبات پیگیر دریافت 90 میلیارد تومان وعده داده شده هستیم تا با عملیاتی شدن این وعده ها نتیجه مطلوب حاصل بشود.

نماینده مجلس دهم رفع بسیاری از مشکلات ری را معطوف به بحث استقلال ری دانست و خاطر نشان کرد: در کمیسیون شوراها و امور داخلی، بحث تقسیمات کشوری مجدداً طرح می شود که نمایندگان تهران این طرح ناتمام را پیگیری خواهند کرد تا این موضوع بعد از 38 سال تعیین تکلیف بشود.

شهرریمعضلات
نظرات (0)
Add Comment