شورایاران مصداق عینی مدیریت جهاد فرهنگی هستند

به گزارش راگانیوز، مرتضی طلایی روز پنجشنبه در نشست توجیهی شورایاری ها محلات مناطق 15 ، 16 و 20 شهرداری تهران، که در محل فرهنگسرای ولا شهرری، با بیان اینکه در چنین مجموعه های چون پول و قدرت معنایی ندارد ضریب اخلاص نیز بالاتر است، اظهارداشت: آنچه در شورایاری ها شاهد هستیم حاصل تلاش برای شکل گیری و جایگاه شایسته مردم سالاری دینی در امورفرهنگی و اجتماعی است.

وی در تبیین روش حرکت شورایاران در این دوره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد انجام امور و برنامه ریزی به صورت کاملا تشکیلاتی تاکید کرد و افزود: اگرچه اعضای شورایاری ها توسط خود شهروندان منصوب و حقوقی نیز از این بابت دریافت نمی کنند ولی برای پیشرفت و توسعه پایدار و جلوگیری از موازی کاری در انجام امور بایستی نگاهی تشکیلاتی داشته و کارها را به صورت اصولی انجام دهند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، اخلاص، ایمان، ایثار و از خودگذشتگی برای شهروندان، جسارت، شجاعت در انجام امور، خستگی ناپذیری، خلاقیت و نوآوری و همچنین امید به آینده روشن از ویژگی های بارز مدیر فرهنگی و جهادی است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تمام هنر ما در محلات چه در قالب سرای محله یا امنای محله و یا معتمدین محلات این است که بگوئیم در زمان فعالیت خود چه میزان جلوی برخی از معضلات و یا انحرافات اخلاقی را در محله گرفته ایم، گفت: موضوع ماموریت شورایاری ها جنگ فرهنگی است که میدان عمل آن محله و کانون آن خانواده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شورایاری ها در کلانشهر تهران از سال 78 تا 87 تنها در 374 محله تشکیل و راه اندازی شده بود، اظهارداشت: با توجه به عملکرد مطلوب شورایاریهای طرح تشکیل ستاد مشارکت های اجتماعی شهر تهران نیز تصویب شد.

وی یکی از مهمترین وظایف شورایاری ها را شناسایی نیازهای محلات تهران دانست و افزود: در دوره دوم شورایاری 150 اولویت از نیازهای محلات تهران شناسایی و به دنبال آن نیز ستاد مشارکت های اجتماعی از سال 88 تشکیل شد.

طلایی در ادامه خاطر نشان کرد: به استناد ماده هفتاد و یک قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١/٣/١٣٧٥ و با عنایت به حجم عظیم و گسترده مسائل و مشکلات مختلف شهری در ابعاد کمی و کیفی خصوصا در کلانشهر تهران، رفع این مشکلات و بهبود شرایط مستلزم تمرکز زدایی و بهره گیری از نظرات و دیدگاه های آحاد مردم و مشارکت واقعی آنان در امور شهری است.

درپایان این نشست توجیهی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهرداران و شورایاران محلات مناطق 15 ، 16 و 20 شهرداری تهران و برخی از مسوولان دستگاههای اجرایی شهرستان ری با حضور بر سر مزار 5 شهید گمنام با آرمانهای والای شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment