آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شورایاران مصداق عینی مدیریت جهاد فرهنگی هستند

به گزارش راگانیوز، مرتضی طلایی روز پنجشنبه در نشست توجیهی شورایاری ها محلات مناطق 15 ، 16 و 20 شهرداری تهران، که در محل فرهنگسرای ولا شهرری، با بیان اینکه در چنین مجموعه های چون پول و قدرت معنایی ندارد ضریب اخلاص نیز بالاتر است، اظهارداشت: آنچه در شورایاری ها شاهد هستیم حاصل تلاش برای شکل گیری و جایگاه شایسته مردم سالاری دینی در امورفرهنگی و اجتماعی است.

وی در تبیین روش حرکت شورایاران در این دوره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد انجام امور و برنامه ریزی به صورت کاملا تشکیلاتی تاکید کرد و افزود: اگرچه اعضای شورایاری ها توسط خود شهروندان منصوب و حقوقی نیز از این بابت دریافت نمی کنند ولی برای پیشرفت و توسعه پایدار و جلوگیری از موازی کاری در انجام امور بایستی نگاهی تشکیلاتی داشته و کارها را به صورت اصولی انجام دهند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، اخلاص، ایمان، ایثار و از خودگذشتگی برای شهروندان، جسارت، شجاعت در انجام امور، خستگی ناپذیری، خلاقیت و نوآوری و همچنین امید به آینده روشن از ویژگی های بارز مدیر فرهنگی و جهادی است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تمام هنر ما در محلات چه در قالب سرای محله یا امنای محله و یا معتمدین محلات این است که بگوئیم در زمان فعالیت خود چه میزان جلوی برخی از معضلات و یا انحرافات اخلاقی را در محله گرفته ایم، گفت: موضوع ماموریت شورایاری ها جنگ فرهنگی است که میدان عمل آن محله و کانون آن خانواده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شورایاری ها در کلانشهر تهران از سال 78 تا 87 تنها در 374 محله تشکیل و راه اندازی شده بود، اظهارداشت: با توجه به عملکرد مطلوب شورایاریهای طرح تشکیل ستاد مشارکت های اجتماعی شهر تهران نیز تصویب شد.

وی یکی از مهمترین وظایف شورایاری ها را شناسایی نیازهای محلات تهران دانست و افزود: در دوره دوم شورایاری 150 اولویت از نیازهای محلات تهران شناسایی و به دنبال آن نیز ستاد مشارکت های اجتماعی از سال 88 تشکیل شد.

طلایی در ادامه خاطر نشان کرد: به استناد ماده هفتاد و یک قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١/٣/١٣٧٥ و با عنایت به حجم عظیم و گسترده مسائل و مشکلات مختلف شهری در ابعاد کمی و کیفی خصوصا در کلانشهر تهران، رفع این مشکلات و بهبود شرایط مستلزم تمرکز زدایی و بهره گیری از نظرات و دیدگاه های آحاد مردم و مشارکت واقعی آنان در امور شهری است.

درپایان این نشست توجیهی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهرداران و شورایاران محلات مناطق 15 ، 16 و 20 شهرداری تهران و برخی از مسوولان دستگاههای اجرایی شهرستان ری با حضور بر سر مزار 5 شهید گمنام با آرمانهای والای شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.