شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در شهرری برگزار شد

به گزارش راگانیوز ؛ ششمین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با حضور آیت‌الله محمد ری‌شهری تولیت این آستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت و سایر اعضاء شورا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این نشست که آیت‌الله محمد ری‌شهری و  حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی سخنرانان اصلی آن هستند، اعضاء شورای دهه کرامت پس از زیارت حرم مطهّر حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزادگان مجاور ایشان، زیارتنامه این محدث والا مقام را قرائت کردند و همچنین نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله ری‌شهری اقامه شد.

مراسم دهه کرامت حدود ده سال است که برگزار می‌شود و امسال نیز با شعار “در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم” اجرا خواهد شد.

جهت برگزاری باشکوه این ایام، جلسات کارشناسی متعددی با حضور اعضای کارگروه محتوایی شورای هماهنگی تشکیل شده است و جلسه تخصصی آن روز چهارشنبه در بارگاه رضوی تشکیل می شود.

دبیر شورای بزرگداشت دهه کرامت در این جلسه اظهار داشت:  رویکرد این شورا، استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی برای رواج شادی مطابق با هنجارهای دینی در جامعه است.

طاهریان بیان کرد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، اقدامات خوبی برای استفاده از فضای مجازی انجام داده است و کارگروه فضای مجازی این شورا با تشکیل جلسات مختلف در این راستا گام برداشته است.

وی افزود: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در برگزاری جشن‌های این دهه توجه لازم را به هنجارهای دینی دارد و بر اساس آن از ظرفیت دستگاه‌ها و مراکز مذهبی کشور مانند مساجد، امامزادگان و هیئات استفاده می‌کند.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) نیز با اشاره به ظرفیت‌های دهه کرامت، تصریح کرد: این دهه می‌تواند فرصت مناسبی برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان باشد چرا که ظرفیت ارزشمندی برای فراگیری آموزه‌های قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سلیمی افزود: صلابت و حسن عاقبت ما در پی تبعیت از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهم و ارزشمندی در فراگیری و گسترش آموزه‌های این دو امانت گران‌قدر نبوی دارد.

یادآور می‌شود؛ آستان‌های قدس رضوِی و مقدس حضرت فاطمه معصومه (ع) شاهچراغ (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) و دستگاه‌هایی چون سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزارت کشور، شورای عالی فضای مجازی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مرکز فعالیت­‌های دینی شهرداری تهران، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و مرکز رسیدگی به امور مساجد، عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت هستند.

افتاب ری

دههشهرریکرامت
نظرات (0)
Add Comment