صنایع آلاینده ری را رنجور کرده است

راگانیوز-شهرری – فرماندار ویژه شهرستان ری وجود صنایع آلاینده در این منطقه را از جمله معضلات اصلی این شهرستان ذکر کرد و گفت: تعدد واحدهای آلاینده محیط زیست این شهرستان را رنج می دهد.

 

به گزارش راگانیوز،ˈهدایت اله جمالی پورˈ ظهر امروز در دوازدهمین نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری افزود: واحدهای آلاینده مانند پالایشگاه تهران، کارخانه سیمان تهران، کارخانه ذوب سرب و ایرانیت و استقرار صنوف آلاینده شهر تهران در ری سبب آسیب به سلامت مردم شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: این درحالی است که بخش اعظمی از درآمد و عوارض دریافتی این واحدهای آلاینده ها به این منطقه تعلق نمی گیرد.

وی همچنین کمبود مراکز بهداشت و درمان، کادر پزشکی را از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ذکر کرد .

وی گفت: شهرستان ری دارای 18 خانه بهداشت در حوزه شهری و 6 خانه در حوزه روستایی است که در کل وضعیت ری درحوزه بهداشت و درمان نسبت به سرانه استان تهران و کشور مطلوب نیست.

جمالی پور همچنین با اشاره به دریافت 4 مدال المپیک کشور از سوی قهرمانان ورزشی شهرستان ری، گفت: شهرری یکی از پایگاه های قهرمانی کشور و مهد پرورش قهرمانان جهان و المپیک و داوران بین المللی رشته های مختلف ورزشی است.

وی کمبود اعتبارات ورزشی، متناسب نبودن ساختار اداره ورزش و جوانان این منطقه با ویژگی های منطقه ای، نبود خوابگاه و امکانات رفاهی برای میزبانی و برگزاری مسابقات استانی و کشوری، فرسودگی اماکن ورزشی و استاندارد نبودن آنها از جمله بخشی از معضلات موجود ورزش شهرری ذکر کرد.

معاون استاندار اصلاح و ارتقاء ساختار اداری شهرستان ری را از جمله حقوق اصلی مردم شهرستان ری ذکر کرد و از وجود 4 اداره آموزش و پرورش در این شهرستان بعنوان تنها یکی از معضلاتی نام برد که مانند بسیاری از ادارات این شهرستان تنها با تهران در ارتباط هستند و این ناهماهنگی ها در نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و…از عمده مشکلات شهر است.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment