آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

صنایع آلاینده ری را رنجور کرده است

راگانیوز-شهرری – فرماندار ویژه شهرستان ری وجود صنایع آلاینده در این منطقه را از جمله معضلات اصلی این شهرستان ذکر کرد و گفت: تعدد واحدهای آلاینده محیط زیست این شهرستان را رنج می دهد.

 

به گزارش راگانیوز،ˈهدایت اله جمالی پورˈ ظهر امروز در دوازدهمین نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری افزود: واحدهای آلاینده مانند پالایشگاه تهران، کارخانه سیمان تهران، کارخانه ذوب سرب و ایرانیت و استقرار صنوف آلاینده شهر تهران در ری سبب آسیب به سلامت مردم شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: این درحالی است که بخش اعظمی از درآمد و عوارض دریافتی این واحدهای آلاینده ها به این منطقه تعلق نمی گیرد.

وی همچنین کمبود مراکز بهداشت و درمان، کادر پزشکی را از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ذکر کرد .

وی گفت: شهرستان ری دارای 18 خانه بهداشت در حوزه شهری و 6 خانه در حوزه روستایی است که در کل وضعیت ری درحوزه بهداشت و درمان نسبت به سرانه استان تهران و کشور مطلوب نیست.

جمالی پور همچنین با اشاره به دریافت 4 مدال المپیک کشور از سوی قهرمانان ورزشی شهرستان ری، گفت: شهرری یکی از پایگاه های قهرمانی کشور و مهد پرورش قهرمانان جهان و المپیک و داوران بین المللی رشته های مختلف ورزشی است.

وی کمبود اعتبارات ورزشی، متناسب نبودن ساختار اداره ورزش و جوانان این منطقه با ویژگی های منطقه ای، نبود خوابگاه و امکانات رفاهی برای میزبانی و برگزاری مسابقات استانی و کشوری، فرسودگی اماکن ورزشی و استاندارد نبودن آنها از جمله بخشی از معضلات موجود ورزش شهرری ذکر کرد.

معاون استاندار اصلاح و ارتقاء ساختار اداری شهرستان ری را از جمله حقوق اصلی مردم شهرستان ری ذکر کرد و از وجود 4 اداره آموزش و پرورش در این شهرستان بعنوان تنها یکی از معضلاتی نام برد که مانند بسیاری از ادارات این شهرستان تنها با تهران در ارتباط هستند و این ناهماهنگی ها در نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و…از عمده مشکلات شهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.