ضرورت توقف ساخت مترو در شهرری تا زمان از بین بردن آسیب‌های احتمالی به آثار تاریخی

به گزارش راگانیوز ، محمدرضا نجفی با اشاره به ساخت و ساز ایستگاه مترو در فضای میانی “برج طغرل” و “قبرستان ابن‌بابویه” در شهرری بدون هیچ استعلامی از میراث فرهنگی، گفت: شهرری به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران سرمایه اجتماعی و هویتی محسوب می‌شود که می‌توان از این سرمایه در  راستای رفاه شهری بهره برد لذا باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

نباید به داشته‌های فرهنگی و تاریخی بی‌توجه بود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان از طریق سرمایه‌های فرهنگی و ملی از بین برد به همین دلیل نباید به این داشته‌ها بی‌توجه بود، افزود: مردم تهران برای داشتن آسایش شهرنشینی باید بتوانند از تکنولوژی بهره‌مند شوند و در این بین نقلیه ریلی به حل بسیاری از مشکلات شهری کمک می‌کند؛لذا مسئولان اجرایی شهر باید حد تعادل میان حفظ آثار تاریخی و توسعه تکنولوژی شهری را پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر آسیب به داشته‌های تاریخی و فرهنگی محتمل شود توقف کار ساخت و ساز تا زمانی که بتوان در طراحی قطار شهری آسیب‌های احتمالی به آثار تاریخی را از بین برد، ضروری است به همین دلیل نباید اجازه داد کار پسندیده شهرداری در توسعه خدمات ریلی منجرب به آسیب به آثار باستانی شود.

فضای لازم جذب گردشگر داخلی و خارجی به شهر تاریخی و زیارتی شهرری

نجفی تاکید کرد: شهرری به‌عنوان یک شهر زیارتی و تاریخی فضای لازم برای جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد لذا باید از این فضای تاریخی با هدف رونق شهر و جذب سرمایه بهره برد.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران مجلس شورای اسلامی مولد شدن فرصت‌های گردشگری شهرری را نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری و گردشگری توامان دانست و گفت: انتظار می‌رود نسبت به توسعه این زیرساخت‌ها با درک اهمیت حفظ آثار تاریخی اقدامات لازم صورت بگیرد و نمایندگان مجمع تهران نیز هر اقدامی برای تسری در این راه را خواهد کرد./

پایان پیام

شهرریمترو
نظرات (0)
Add Comment