طرح سنجش کمک به بهبود کیفیت آموزش و کنترل برخی عوامل موثر بر افت تحصیلی می باشد

به گزارش راگانیوز به نقل از  دفتر اطلاع رساني و روابط عمومي مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، بهروز نصیری در بازدید از پایگاه های طرح سنجش علی اکبر طالبی و لقمان حکیم گفت : ورود به دبستان یک نقطه عطف در زندگی تمام انسانها است و آموزش های رسمی با ورود به دبستان آغاز می شود .

نصیری پیشگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده ها، جای دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی و مداخله به هنگام و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت ها از جمله اهداف طرح سنجش نوآموزان ذکر کرد .

وی در ادامه تصریح کرد: شناسایی به موقع و اقدام برای درمان برخی از اختلالات کودکان نه تنها برای آنان بلکه برای والدین اهمیت دارد و پژوهش ها ثابت کرده است بی توجهی به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت آنها را به خطر انداخته و انواع مشکلات تحصیلی و رفتاری را برای آنها به همراه آورد.

این مقام مسئول گفت:  همه  افراد و به ویژه والدین باید این طرح را جدی بگیرند و در راه سلامت فرندان خود واقع بینانه قدم بردارند و با مسئولین وکارشناسان طرح سنجش نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند؛ چرا که اجرای با کیفیت طرح سنجش، در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت آموزش و پرورش می شود .

شایان ذکر است مدرسه علی اکبر طالبی واقع در دولت آباد شهرری، لقمان حکیم در خاور شهر و شهید بهشتی در منطقه قیامدشت، مراکز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مدیریت اموزش و پرورش ناحیه یک ری می باشند و این مراکز از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری کار سنجش نوآموزان را با همکاری شبکه بهداشت شهرستان ری آغاز خواهند کرد.

اموزشسنجششهرریپرورشکمک
نظرات (0)
Add Comment