طرح شکست خورده خطوط ویژه دوچرخه در شهرری

خطوط ویژه ی عبور دوچرخه در شهرری محل عبور و مرور هر وسیله ی نقلیه ای است به جز دوچرخه وبا وجود هزینه های کلان شهرداری این طرح بدون استفاده قرار گرفته است

پنج شنبه های دوچرخه در تهران
در اواسط سال 90 شهرداری منطقه 20 طی اقدامی نسبت به خط کشی محور های مخصوص عبور و مرور دوچرخه از ایستگاه مترو شهرری تا میدان شهید مدرس کرد . این خطوط که در حاشیه خیابان ها کشیده شده بود از ابتدای خیابان مترو شروع می شد و طی عبور از زیر پل شهرداری به میدان شهرداری وقت (هادی ساعی ) می رسید و با ورود به خیابان شهید مدرس به میدان شهید مدرس منتهی می شد و مسیر برگشت نیز از میدان مدرس خیابان مدرس میدان شهرداری خیابان ورزشگاه خیابان ثبت احوال و خیابان مترو بود ، کمی بعد با احداث کیوسک های امانت دهی دوچرخه در برخی نقاط شهر از جمله ابتدا و انتهای این مسیر متصدیانی اقدام به امانت دادن دوچرخه به صورت رایگان می کردند. کمی بعد تر خطوط دیگری به موازات همین خطوط ترسیم شده در محوطه ی بوستان های شهرداری و شهید مدرس ، با گذشت زمان طی چند سال و بنا به دلایل نا معلومی این کیوسک ها از این مناطق جمع آوری شد و ماجرای امانت دادن دوچرخه در شهرری منتفی شد ، با گذشت زمان و آسفالت ریزی جدید شهرداری این خطوط در زیر آسفالت قرار گرفته و تنها بخش ابتدایی این خط و محدود ی پارک ها از وجود این خطوط بهره مند است و این درحالی است که در محدود ه ی پارک شهید مدرس این خطوط اغلب محل تفرج و اقامت زائران حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار گرفته و کیوسک مترو شهرری تبدیل به پایانه تاکسی های ون شهر حسن آباد گشته است ،
با گذر از این محل ها جز اندک تعداد دوچرخه شخصی و ماشین و خانواده های ساکن در این نقاط چیز دیگری مشاهده نمی شود و علی رغم تاکید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران به پویش ( کمپین) پنج شنبه های با دوچرخه این ظرفیت در شهرری به فراموشی سپرده شده است

لاین ویژه دوچرخه در تهران

 

پارک ماشین در لاین دوچرخه

 

لاین دوچرخه در شهرری

 

 

محل قبلی خانه دوچرخه شهرری

 

 

گزارشی از محمد مهدی آخوندی 
دوچرخهشهرریلاین
نظرات (0)
Add Comment