طوقه ۵۵۰۰ درخت قدیمی در جنوب تهران آزادسازی شد

به گزارش راگانیوز ؛ سعید شیرازی، ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: به منظور بهبود آبرسانی و حفظ و نگهداری از درختان موجود در فضای شهری، عملیات آزادسازی ۵۵۰۰ اصله درخت در منطقه ۲۰ تهران آغاز شده است.

شیرازی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۰۰ طوقه درختان بهسازی شده است تا شرایط مناسبی برای رشد بیابند، افزود: با توجه به تعدد و پراکندگی درختان کهن و قدیمی شهرری در خیابان ها، کوچه های فرعی، قطعات فضای سبز و شهرک های مسکونی، عملیات آزادسازی طوقه درختان در اولویت برنامه های به زراعی قرار گرفته است.

وی به اجرای عملیات طوقه چینی درختان بعد از آزادسازی طوقه ها اشاره کرد و گفت: آزادسازی طوقه سبب گسترش سطح آبیاری درختان، افزایش نفوذ آب و هوا به حریم ریشه، مقاومت در برابر آفات و بیماری های گیاهی، جلوگیری از آسیب به ریشه و طوقه درخت و همچنین جلوگیری از تخریب سنگفرشت معابر و پیاده روها می شود.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ یادآور شد: نگهداشت فضاهای سبز موجود به اندازه احداث فضاهای سبز شهری جدید با اهمیت است و به همین جهت عملیات به زراعی فضاهای سبز شهری از مهمترین اولویت های مدیریت شهری منطقه ۲۰ است که طبق برنامه زمان بندی شده و فصل مناسب آن انجام می شود.

مهر

نظرات (0)
Add Comment