عرضه محصولات فرهنگی هنری در یادواره جهان پهلوان تختی

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این اداره 17 دیماه در حاشیه برگزاری یادواره مرحوم تختی در آرامگاه وی، با ایجاد غرفه ای، فیلم، عکس، ویژه نامه، آثار صوتی و تصویری در خصوص زندگی، منش پهلوانی و مسابقات جهان پهلوان تختی را به علاقه مندان عرضه کرد.

غلامرضا تختی مشهور به جهان پهلوان تختی، قهرمان و پهلوان اسطوره ای ایران در 5 شهریور 1309 در تهران به دنیا آمد و پس از طی کردن دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک 1956 ملبورن، نخستین مدال های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را کسب کرد .

او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی های آسیایی در فهرست برترین های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد .

غلامرضا تختی هم چنین سه بار قهرمان کشتی پهلوانی و پهلوان اول ایران شد .

تختی که در اوج محبوبیت در میان مردم قرار داشت در 17 دی 1346 در اتاقی در هتل آتلانتیک تهران به طرز مشکوکی درگذشت و ابهام ها در مورد علت واقعی مرگ وی پس از 48 سال هنوز پابرجاست .

هر ساله در هفدهم دیماه، مسئولان و علاقه مندان مرحوم تختی با حضور در آرامگاه وی واقع در جوار بقعه  ابن بابویه (ره) شهرستان ری، نام و یاد او را گرامی می دارند.

تختیشهرریفرهنگیمحصولات
نظرات (0)
Add Comment