آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عرضه محصولات فرهنگی هنری در یادواره جهان پهلوان تختی

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این اداره 17 دیماه در حاشیه برگزاری یادواره مرحوم تختی در آرامگاه وی، با ایجاد غرفه ای، فیلم، عکس، ویژه نامه، آثار صوتی و تصویری در خصوص زندگی، منش پهلوانی و مسابقات جهان پهلوان تختی را به علاقه مندان عرضه کرد.

غلامرضا تختی مشهور به جهان پهلوان تختی، قهرمان و پهلوان اسطوره ای ایران در 5 شهریور 1309 در تهران به دنیا آمد و پس از طی کردن دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک 1956 ملبورن، نخستین مدال های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را کسب کرد .

او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی های آسیایی در فهرست برترین های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد .

غلامرضا تختی هم چنین سه بار قهرمان کشتی پهلوانی و پهلوان اول ایران شد .

تختی که در اوج محبوبیت در میان مردم قرار داشت در 17 دی 1346 در اتاقی در هتل آتلانتیک تهران به طرز مشکوکی درگذشت و ابهام ها در مورد علت واقعی مرگ وی پس از 48 سال هنوز پابرجاست .

هر ساله در هفدهم دیماه، مسئولان و علاقه مندان مرحوم تختی با حضور در آرامگاه وی واقع در جوار بقعه  ابن بابویه (ره) شهرستان ری، نام و یاد او را گرامی می دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.