فراخوان بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران

به گزارش راگانیوز ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در راستای ارتقاء سطح کیفی آثار، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه و گزینش آثار منتخب جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر، بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران را با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می کند.

به نام خالق صحنه روزگار

الف) موضوعات جشنواره

اولویت های انتخاب آثار با موضوعات آیینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معرفی مفاخر استان تهران، آیین ها و سنن بومی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، طرح مسائل اجتماعی و تجربه های جدید در فرم های نمایشی و پرداختن به موضوعات «شعار سال» حائز شرایط ویژه خواهند بود.

ب) مقررات جشنواره

1- بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران صرفاً آثار صحنه ای و ایرانی را قضاوت و انتخاب خواهد کرد.

2- نمایش های متقاضی می بایست در فاصله زمانی آبان ماه 1394 تا  هفته پیش از برگزاری جشنواره جدافل 10 شب اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند.

3- متقاضیان برای حضور در جشنواره لازم است با ارائه مدارک ذیل، آمادگی خود را برای حضور در جشنواره و شرکت در مراحل ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره اعلام کنند:

– تکمیل فرم شرکت در جشنواره.

– ارسال یک نسخه(تایپ شده) از متن به همراه مجوز کتبی نویسنده.

– تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل اجرا مبنی بر اجرای عمومی.

 4- نمایش ها ارائه شده نباید از سوی همان گروه در هیچ  یک از جشنواره های ملی، منطقه ای شرکت کرده باشند.

تذکر – چنانچه در هر مرحله ای در خصوص آثار برگزیده تخلفی در این مورد اثبات شود، ستاد جشنواره مانع حضور اثر نمایشی در هر مرحله از جشنواره می شود.

5- آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار در ارزیابی هیئت انتخاب تاثیرگذار خواهد بود.

6- نمایش هایی که مبتنی بر متون  نمایشنامه نویسان  مطرح کشور بوده، که تاکنون اجراهای زیادی از آن ها شده، تنها در صورت ارائه مجوز نویسنده یا نماینده قانونی وی و در صورت  طرح اجرایی خلاق و شیوه نو در اثر اجرایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت، در غیر اینصورت از پذیرش این گونه آثار خودداری خواهد شد.

همچنین اگر نمایشی، متن آن اقتباس و یا برداشت از گونه های دیگر ادبی چون حکایت و رمان و شعر (ایرانی و خارجی) باشد، می تواند در بخش مسابقه جشنواره شرکت کند و اقتباس از متون خارجی قابل قبول نخواهد بود.

7- به گروه های راه  یافته  به جشنواره کمک  هزینه مالی پرداخت خواهد شد.

  جوایز:

1- ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران به تمامی شرکت کنندگان لوح یاد بود اهدا خواهد کرد.

2- ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران به گرایش های  کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه، نور، لباس، موسیقی و افکت، گریم، پوستر و بروشور جوایز ویژه ای اهدا خواهد نمود.

3- به آثار برگزیده جهت معرفی به جشنواره منطقه ای کمک هزینه جداگانه ای اهدا خواهد شد و در صورت راه یابی آثار به جشنواره بین المللی تئاتر فجر، به هر نمایش در قالب قرارداد اجرای عموم، کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

تقویم اجرایی جشنواره:

مهلت ارسال مدارک

یکم شهریورماه 1395

نتایج بازبینی و اعلام اسامی آثار پذیرفته شده

نیمه اول شهریورماه 1395

زمان برگزاری جشنواره

29 تا 31 شهریورماه 1395

فرم شرکت در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران

اینجانب ……………………………. با اطلاع کامل از مفاد فراخوان بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران و قبول کلیه شرایط فراخوان، به عنوان کارگردان نمایش ……………………………………. به نویسندگی ………………………

از شهرستان …………………. به نشانی ………………………………………………………………………………………

تلفن ثابت ……………………………….. تلفن همراه …………………………………. ضمن ارسال گلیه مدارک، آمادگی خود را برای حضور و شرکت در جشنواره اعلام می نمایم.

تاریخ                                                                           امضاء

نشانی دبیرخانه:

تهران، خیابان حضرت ولی عصر (عج)، خیابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، شماره 4، معاونت هنری سینمایی، دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران- تلفن و دورنگار 88916260- 88897415

تئاترشهرری
نظرات (0)
Add Comment