فرماندار ری: رونق سنت حسنه وقف، فقر را در کشور ریشه کن می کند

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور در جمع مدیران بقاع متبرکه و متولیان موقوفات ضمن تأکید بر مشارکت همه افراد جامعه در سنت حسنه وقف آن را یکی از برکات اسلام دانست و گفت: با سنت وقف در دین اسلام ضمن اطاعت از امر الهی، به اصول انسانی و اخلاقی نیز عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه در طی سال های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه سطح کشور انجام شده، اذعان داشت: تعدادی از افراد جامعه از نظر مالی وضعیت نامناسبی دارند و قطعا ترویج این سنت حسنه در رفع مشکلات آنان بسیار مؤثر است.
جمالی پور بیان کرد: اگر این سنت دچار اشکال بشود و یا مخالفین، معاندین و افراد مغرض به این سنت آسیب برسانند، یقیناً دررفع مشکلات جامعه اختلال ایجاد شده و قشر نیازمندی که از این محل نیازشان برآورده می شود آسیب می بینند.
وی ضمن تأکید بر مشارکت همه مردم در این سنت حسنه، گفت: هر فردی با هر میزان توانایی و هر وسیله ای که در اختیار دارد می تواند وقف کند و این موضوع نیاز به همت همه مردم و مسئولان دارد.
جمالی پور با تشکر از کسانی که در این مسیر خیر قدم برمی دارند، تصریح کرد: مدیران اوقاف و متولیان امامزادگان موقوفات مردم را در مسیر درست مدیریت می کنند تا نیت واقف ماندگار شود و نیازمندان واقعی از آن بهره ببرند.
وی ادامه داد: مسؤولان باید همکاری کنند تا این مسیر ارزشی و دینی در کشور گسترش یافته و روز به روز بر تعداد افرادی که در این مسیر قدم برمی دارند اضافه شود چرا که با افزایش مشارکت اجتماعی، شاهد حل معضلات اجتماعی، مشکلات درمانی و دیگر مشکلات خواهیم بود.
جمالی پور حفظ، گسترش و صیانت از این سنت حسنه در بین مردم را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سنت وقف در کشور نهادینه شده و جامعه به سمت این مسیر معنوی پیش برود.

شهرریفرمانداری
نظرات (0)
Add Comment