فرماندار شهرستان ری: اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری و محسن علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی بازدید از تصفیه خانه جنوب تهران در جمع کشاورزان حضور یافته و با آنها گفتگو کردند.
جمالی پور در حاشیه این بازدید ، با بیان اینکه اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: محصولاتی که با آبهای آلوده تولید می شود سلامت مردم را در معرض خطر قرار می دهد لذا از ورود آبهای آلوده به این اراضی جلوگیری می شود.
وی افزود: شهرستان ری در محاصره بسیاری از معضلات تهران قرار دارد و فاضلاب های تهران به سمت جنوب پایتخت سرریز می شود و شبکه بهداشت و آب منطقه طبق آزمایش های انجام گرفته آلوده بودن این آبها را تایید کرده اند.
فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه کشاورزان باید به قانون پایبند باشند، تصریح کرد: کشاورزانی که دارای حق آبه برای آبیاری زمینهای کشاورزی هستند، طبق پیش بینی ها تدابیری اتخاذ شده که حقشان ضایع نشود و رفع مشکلاتشان در اولویت قرار دارد.
جمالی پور ادامه داد: کشاورزان باید بدانند این محصولات، مورد مصرف هموطنان، اطرافیان و خودشان است و خطراتی که وجود دارد متوجه همه افراد جامعه می شود لذا نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرری احداث تصفیه خانه در مسیر رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد است، گفت: با یک اقدام جدی برای احداث این تصفیه خانه و همکاری دولت، مجلس و وزارت نیرو این مشکلات رفع می شود.
معاون استاندار تهران در خصوص آبیاری محصولات تا قبل از احداث تصفیه خانه در کانال سرخه حصار، ابراز کرد: بخشی از آب تصفیه خانه جنوب تهران به اراضی شهرستان ری اختصاص یافته است و چون سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است، به هیچ عنوان پسابهای فاضلاب نباید در آبیاری محصولات کشاورزی استفاده بشود.
علیجانی نیز در این بازدید با تشکر از همکاری کشاورزان، گفت: تولید محصولات آلوده به جامعه آسیب می زند و سلامت مردم را به خطر می اندارزد لذا آبیاری اراضی با آبهای نامتعارف نباید ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر حفظ سلامت مردم تصریح کرد: برای احداث تصفیه خانه در مسیر رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد همکاری های لازم را انجام می دهیم.
سلامت مردمشهرریفرمانداری
نظرات (0)
Add Comment