فرماندار شهرستان ری: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استکبار جهانی است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در تجمع بزرگ راهپیمایان سیزدهم آبان در میدان شهرری، اظهار داشت: سیزده آبان نماد ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی است.
وی با اشاره به تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه گفت: در روز سیزدهم آبان ۱۳۴۳ مأموران رژیم شاه، امام خمینی(ره) را به دلیل سخنرانی علیه کاپیتولاسیون و افشاگری علیه رژیم شاهنشاهی در قم دستگیر و به ترکیه تبعید کردند و این حرکت سرآغاز نهضت امام شد.
معاون استاندار تهران در ادامه به روز دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: در روز سیزدهم آبان ۱۳۵۷ جمعی از دانش‌آموزان تهرانی به نشانه اعتراض به فساد و استبداد حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند؛ این اعتراض که با همیاری اقشار دیگری از مردم نیز همراه بود، با شلیک گاز اشک‌آور و سپس گلوله ماموران رژیم منهوس پهلوی همراه شد، در این تجمع ۵۶ نفر از تجمع‌کنندگان کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند.
جمالی پور به روز تسخیر لانه جاسوسی امریکا اشاره کرد و ادامه داد: در روز سیزدهم آبان ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام، سفارت آمریکا که مرکز فرماندهی علیه مبارزات مردم انقلابی ایران بود را تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند و بدین ترتیب، نقش آمریکا علیه ملت ایران، نمایان شد.
وی در تکمیل بیانات خود تصریح کرد: به همین علت روز سیزده آبان در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه امروز کشور ما در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته است، گفت: الحمدالله با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم و نخبگان، بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب علیه کشور نقش بر آب شده است.
جمالی پور تأکید کرد: به یقین اگر بخواهیم در مقابل توطئه های دشمن بایستیم و از دستاوردهای نظام و راه امام و خون شهدا دفاع نمایم باید در مسیر وحدت و انسجام ملی قدم برداریم.
وی با اشاره به شعار سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب با شناخت عمیق از توطئه های دشمنان  شعارسال ۱۳۹۴ را “دولت، ملت، همدلی و همزبانی” نام گذاشتند که این شعار برخواسته از سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام وائمه اطهار علیهم السلام است.
نماینده دولت در شهرستان ری با تأکید براینکه همه ی دولت مردان و آحاد ملت باید در افزایش همدلی تلاش کنند، تصریح کرد: از نظر من رمز بقای انقلاب و نظام، تلاش در تحقق این شعار معنوی و ارزشی است و هرکسی خود را پیرو ولی فقیه و امام زمان خود می داند باید در تحقق این شعار در تمام دوران عمر خویش در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نماید.
جمالی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ “هر گونه طرح مباحث اختلافی و تخریب در شرایط فعلی کمک به دشمن است و باید از آن پرهیز کرد”، گفت: امروز دولت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان نیاز به حمایت و کمک آحاد ملت و نخبگان دارد و همه باید همانند مقام معظم رهبری دولت را در رسیدن به اهداف و برنامه های خود و تحقق شعارها و آرمان های انقلاب کمک کنند.
وی نقد عالمان وهدایتگران را نیاز همیشگی جامعه و دولت مردان دانست و ادامه داد: نقد باعث اصلاح امور و تخریب باعث نابودی و از بین بردن ظرفیت ها می شود لذا باید بین نقد و تخریب فرق زیادی قائل شد و مردم بصیر ایران به یقین به خوبی نقد و تخریب را از هم تمییز می دهند.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه مقام معظم رهبری با شناخت عمیق از وضعیت اقتصاد ایران شعار امسال را “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” نامگذاری کردند، گفت: تلاش در تحقق این شعار در خانه، مدرسه و محیط کار یک وظیفه اخلاقی و شرعی است.
وی از میزان مصرف بالا در کشور ابراز تأسف کرد و افزود: گفته می شود که ما در برخی موارد به اندازه کشور بیش از یک میلیارد نفری چین مصرف می کنیم حال اینکه در قرآن اصراف منکر است.
جمالی پور گفت: همه ی ما باید تلاش کنیم مصرف درست و معقول در خانه، مدرسه، اداره و همه ی شئون زندگی ما حاکم شود و دانش آموزان عزیز نیز باید نهضت مبارزه با اصراف در جامعه تشکیل دهند و از هم اکنون آینده جامعه را بر مبنای عقلانیت در مصرف وجهاد در تولید آن هم تولید کیفی بسازند.
13 ابانشهرریفرماندار
نظرات (0)
Add Comment