قدرت سخت سپاه با قدرت نرم تلفیق شده است

به گزارش راگانیوز، سردار رسول سنایی راد روز چهارشنبه در همایش علمی تخصصی تهدیدات نرم آینده با بیان اینکه دو نهاد نظامی و آموزشی در ایجاد نظم و ترتیب در جامعه نقش بسزایی دارند افزود: زمانی حرف آخر را توپ و قدرت نظامی می زد ولی امروز قدرت نظامی به تنهایی نمی تواند موفق باشد و باید از قدرت و نهاد آموزشی کشور در جهت بصیرت افزایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در آینده ما با تهدیدات هوشمند مواجهه خواهیم بود اظهار داشت: تهدیدات هوشمند تلفیقی از تهیدات نرم و سخت هستند که برای فشار آوردن بیشتر به کشورها طراحی شده اند.
وی ادامه داد: برنامه فرهنگی آینده سپاه پاسداران بر اساس داشتن قدرت نرم و سخت طراحی شده است تا به این صورت در مقابل تمامی تهدیدات هوشمند دشمنان پاسخی در خور داشته باشد.
سنایی تحریم های ظالمانه غرب و تشدید تحریم های جدید بر علیه کشور بعد از برجام را نوعی از تهدیدات هوشمند دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: سپاه پاسدارن در هر شرایطی توان پاسخگویی به انواع تهدیدات را دارد.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران و بسیج با برنامه هایی فرهنگی خود مبنی بر بصیرت افزایی در میان مردم و جوانان به دنبال خنثی کردن تهدیدات نرم دشمنان است و در حوزه جنگ سخت هم همانگونه که همگان دیدند موشک هایی سپاه پاسداران به مواضع داعشی ها موجب اتحاد بیشتر مردم و مسئولان در داخل کشور شد که این موضوع حکایت از قدرت هوشمند سپاه پاسداران دارد.
سنایی در بخش دیگر سخنان خود به لزوم بصیرت افزایی در میان مردم به ویژه جوانان پرداخت و تاکید کرد: با انجام کارهای فرهنگی متناسب باید قدرت نرم و فرهنگ سیاسی افراد را بالا ببریم تا رفتارهای سیاسی از حالت هیجانی به حالت انقلابی تغییر کند.
وی با تاکید بر اینکه آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب فرموده اند را باید افسران جنگ نرم انجام دهند گفت: افسران جنگ نرم دانشجویان پاسدار،بسیجی و طلاب هستند که با انجام کارهای فرهنگی، بصیرتی و معرفتی موجب بالا رفتن بصیرت در میان افراد جامعه می شوند.
همایش علمی تخصصی تهدیدات نرم آینده به نقش کلیدی سپاه پاسداران و بسیج در خصوص بصیرت افزایی در موضوع جنگ نرم و تهدیدات نرم آینده پرداخت و هدف اصلی آن ارائه راهکارهای علمی و تخصصی در خصوص تهدیدات جنگ نرم و تبدیل این راهکارهای علمی به روش های کاربردی در راستای عملیاتی کردن این روش ها در جامعه و زندگی مردم بود.
ایرنا-ری
نظرات (0)
Add Comment