لزوم توسعه و پیشرفت در کشور توجه به نقش معلم، تعلیم و تربیت است

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، “سید شهاب الدین چاووشی” معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران در همایش بزرگداشت هفته معلم که با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری و جمعی از معلمین و مسوولین اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در سالن همایش فاطمه الزهراء این اداره برگزار شد، اذعان داشت: متولی تمام آموزشهای رسمی در دنیا معلمان هستند و مطمئنا برای تغییر فرهنگ و الگوی های نامناسب باید از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش کمک گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: صبر و حوصله یک معلم است که می تواند پرخاشگرترین دانش آموز را به وادی امن هدایت رهنمون سازد.

چاووشی با بیان اینکه عاشق ترین انسانها باید در دبستان و راهنمایی کار کنند، تصریح کرد: معلمی که عشق به کار تربیت و تعلم ندارد با این حقوق اندک کاری از او بر نمی آید.

معاون سیاسی استانداری تهران همه روزها، هفته ها و سالها را متعلق به معلمان دانست و گفت: معلمان نام و یادشان برای کشور حماسه آفرید و تمام توفیقات بشری بواسطه نفسهای قدسی آنان است.

چاووشی بزرگ معلم تاریخ بشریت را پیامبر مکرم اسلام دانست که با خواندن و اقراء رسالت خود را آغاز کرد، و در ادامه افزود: پیامبرمکرم اسلام جامعه جهل زده و در توحش فرو رفته را به جامعه ای پویا، کارآمد، اخلاق مدار و انسانی تبدیل نمود.

وی نام و یاد شهید مطهری را با روز و هفته معلم عجین یافته برشمرد و گفت: مطهری معلمی بود در کسوت روحانی که از آثار و شاگردانش برکات زیادی نصیب جامعه اسلامی شده است.

چاووشی اذعان داشت: مطهری کسی بود که دغدغه و اهمیت کشور داری و مدیریت نظام را خوب می فهمید و درک می کرد.

وی با بیان اینکه مطهری اهل تضارب افکار و آراء و اهل تحمل و مدارا و منطق بود، افزود: دشمنان نظام و انقلاب افراد متفکر و نظریه پردازی چون شهید مطهری را هدف قرار دادند و از میان برداشتند.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه مطهری همزمان در دوجبهه با دو گروه مبارزه می کرد، افزود: یکی بی دین ها و لاابالی هایی که هدفشان تقابل ایران در مقابل اسلام و قصدشان این بود تا تفکر صرفا ملی را در مقابل مردم قرار دهند و دیگری گروه دینداران و متهجرانی بودند که رفتارشان موجب دین زدگی مردم می شد.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که بنام دین موجبات فرار مردم از دین و دینداری را فراهم سازند قطعا مرتکب معصیت بزرگی شده اند.

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران گفت: شهید مطهری به جامعیت دین و کلیت آن ایمان داشت و معتقد بود دین و شریعت در پوسته آن خلاصه نمی شود بلکه دین دارای هسته نیز می باشد.

توسعهشهرریمعلمپیشرفت
نظرات (0)
Add Comment