مراحل ساخت برنامه های نمایشی ری تا آسمان

 به گزارش راگانیوز، مصطفی علی اکبری مسول بسیج  رسانه شهرری گفت: برنامه نمایشى از رى تا آسمان کارى است از گروه ایستادگان که از خرداد ماه سال جاری اتاق فکر این گروه متشکل از ٧ نفر از دوستان نویسنده و صاحب ایده شروع به فعالیت کرد و روى محتوای برنامه بحث و تبادل نظر شد و بعد از رسیدن به اجماع شروع به تحقیق از منابع موثق کردن .

در مرحله بعد گروه نویسندگان شروع به نوشتن متن برنامه کردن که این پروسه تا انتهای تیرماه به طول انجامید. همزمان تیم طراحى دکور، دکور برنامه را بر اساس متن نمایشنامه طراحى کرده و در مرحله بعد عملیات خاک بردارى و زیرسازی فضای نمایش شروع شد که تقریبا ده روز زمان برد تا مکان اجرا طبق طراحى بصورت پلکانى شود و تپه هاى غار حرا و کعبه هم با عملیات خاکریزی ایجاد شد و از روز ٨ مرداد بچه هاى دکور شروع به فعالیت کرده و با توجه به سنگین بودن دکور تیمى متشکل از ١٥ نفر به مدت ٤٠ روز مشغول به ساخت دکورى به طول ١٥٠ متر شد که به ٤ بخش ، دکور تاریخى شامل کعبه ،غار حرا ، خانه پیامبر ، خانه حضرت على ، خانه منافقین میشود – سازه اسکرین ویدئو مپینگ که شامل ٩٠ متر مربع سازه مسطح و یک گنبد مشد – دکور شهر که شامل نمایی از یه شهر معاصر بود و دکور منطقه جنگى تقسیم می شود .

همزمان با ساخت دکور گروه هاى دیگر مشغول تولید محتوای صوتى و تصویرى برنامه شدن.

یک اکیپ ٧ نفره وظیفه ساخت آیتم هاى تصویرى و جلوه های ویژه بصرى کار را با سرپرستى آقاى سالارى برعهده داشتند که تا روز اول اجرا که یکم مهرماه بود مشغول فعالیت و اصلاح و ساخت ایتمها بودند.

یک اکیپ ١٠ نفره هم مشغول ساخت ایتم هاى صوتى برنامه در استودیو باران بودن که از دوستان خبره در بخش دوبله از جمله آقاى نماینده در این قسمت استفاده شده است تا کارى ماندگار و اثر بخش تولید شود.

در مرحله بعد کار گزینش بازگیران و هنروران و عوامل اجرایی کار شروع شد که این کار نیز یک هفته به طول انجامید.

در این برنامه ٤٥ نفر از هنروران و ١٥ نفر از بسیجیان بازیگر شهررى و ١٠ نفر از بازیگران فرم و حرکت و همچنین ٨ نفر از بازیگران عرصه تئاتر گروه را در بخش اجرای صحنه ای یاری میکنند .

همزمان با تمرین گروهاى روی سن باید گروههای پشت سن نیز هم جهت با هماهنگى و اجراى پشت سرهم و بی وقفه آیتمها تمرین میکردن ، که این گروها شامل گروه لباس گروه ، آکساسوار ، گروه نورافشانى ، گروه جلوه هاى ویژه میدانى ، گروه احشام و گروه صوت و تصویر و نور میشدن

برنامه از ٢٠ آیتم نمایشى مجزا تشکیل شده که روایتى متفاوت از جدال خیر و شر از آفرینش تا زمان حال است

این ٢٠ ایتم شامل ١- هبوط ادم ٢- انحرافات انسان بدست شیطان٣- تولد پیامبر۴- بعثت پیامبر٥- واقعه غدیر٦- واقعه سقیفه و آتش زدن درب خانه حضرت علی ٧-انحرافت اسلام در زمان امویان ۸-حضرت مسلم۹-شب عاشورا۱۰-جنگ حر۱۱_حضرت على اصغر۱۲-شهادت امام حسین و وداع حضرت زینب۱۳-کاروان حضرت زینب و حرکت از کوچه یهودیان و سنگ اندازى به حضرت۱۴-انقلاب۱۵-دفاع مردم ابادان در ذوالفقارى۱۶-شب عملیات۱۷-عملیات والفجر ۱۸-بمباران هواپیما۱۹-داعش۲۰-امام زمان ( عج )

اسمانریشهررینمایشگاه
نظرات (0)
Add Comment