مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)‌ در شهرری برگزار می‌شود

به گزارش راگانیوز  به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)‌، در مراسمی که روز سه‌شنبه، 14 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدباقر علم‌الهدی به سخنرانی پرداخته و احمد نیکبختیان مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مولودی‌خوانی می‌کند.

همچنین در روز چهارشنبه، 15 آذرماه مصادف با سالروز میلاد باسعادت حضرت خاتم‌النبیین محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری مراسم مولودی‌خوانی توسط سیدامیر حاج‌احمدی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌ برگزار می‌شود.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)‌ ضمن تبریک این ایام فرخنده از عموم عاشقان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)‌ برای حضور در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آورد.

حضرت محمد (ص) در تورات و برخی کتب آسمانی «احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پیش از نامگذاری فرزندش توسط عبدالمطلب به محمد، وی را «احمد» نامیده بود.

القاب حضرت محمد (ص) رسول‌الله، نبی‌الله، مصطفی، محمود، امین، امی، خاتم، مزمل، مدثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس، طه و … است و از مناصب آن حضرت (ص) می‌توان به آخرین پیامبر الهی، بنیان‌گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین مبین اسلام اشاره کرد.

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعه روز جمعه، هفدهم ربیع‌الاول عام‌الفیل برابر با سال 570 میلادی و در کتب اهل سنت روز دوشنبه دوازدهم ربیع‌الاول ذکر شده که این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

رسالت و زمامداری حضرت محمد (ص) از 27 رجب سال چهلم عام‌الفیل برابر با سال 610 میلادی در سن 40 سالگی آغاز و تا 28 صفر سال یازدهم هجری به مدت 23 سال عهده‌دار امر رسالت و نبوت بود. آن حضرت علاوه بر رسالت، به مدت 10 سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه طیبه بر عهده داشت.

امام جعفر صادق (ع) نیز در پگاه روز جمعه یا دوشنبه هفدهم ربیع الأول سال 80 هجری، معروف به سال قحطی، در مدینه دیده به جهان گشود. اما بنا به گفته شیخ مفید و شیخ کلینی، ولادت آن حضرت در سال 83 هجری اتفاق افتاده است. لیکن ابن طلحه روایت نخست را صحیح‌تر می‌داند و ابن خشاب نیز دراین‌باره می‌گوید که چنان‌که ذراع برای ما نقل کرده، روایت نخست، سال 80 هجری، صحیح است.

جشنشهرریمیلاد
نظرات (0)
Add Comment