مراسم عقد یک زوج تحت پوشش بهزیستی به روش ازدواج آسان+تصاویر

به گزارش راگانیوز ، همزمان با ولادت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت و به مناسبت ایام باسعادت ولایت حضرت ولی عصر (عج) مراسم عقد یک زوج تحت پوشش بهزیستی به همت آستان شیخ صدوق (ره) و حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰میقات به روش ازدواج آسان در آستان شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

این مراسم با هدف ترویج ازدواج آسان و ترغیب جوانان برای انجام این سنت پیامبر برگزار شد. امروزه بیشتر جوانان به دلیل تشریفات و تجملات قادر نیستند اقدام به ازدواج کنند. از این رو بسیج حوزه ۳۶۰ ناحیه ری در اقدامی پسندیده با مشارکت آستان شیخ صدوق (ره) برای یک زوج تحت پوشش بهزیستی جشن عقدی برپا کردند تا جوانان ببینند که برای تشکیل خانواده می توان ساده شروع کرد و عاشقانه زندگی کرد.

حجت الاسلام حسین افتخاری، مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) ضمن جاری کردن خطبه عقد این زوج، اظهار داشت: یکی از مکان هایی که دعا ها مستجاب می شود، هنگام جاری شدن خطبه عقد است چرا که این امر، کار مقدسی است و این زمان لحظه استجابت دعا است.

وی با بیان اینکه ازدواج در تمام ادیان توصیه شده است، تصریح کرد: در دین مبین اسلام نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده بسیار تأکید شده است.

افتخاری با اشاره به تأکیدات پیامبر(ص) مبنی بر اینکه اگر کسی از ازدواج سر باز زند از امت من نیست؛ گفت: ازدواج ها را آسان بگیرید و با حذف تشریفات مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کنید.

وی به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: جوانان باید با از زندگی مولای متقیان که یک زندگی ساده و توأم با عشق، محبت و فداکاری بود، الگو بگیرند.

مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) در ادامه به مشکلات زوج های جوان اشاره کرد و گفت: شیطان وعده کرده که بین عروس و داماد اختلاف ایجاد کند؛ لذا زوج های جوان اجازه ندهند مسائل پوچ و بی ارزش به یک معضل بزرگ تبدیل شده و زندگی آنها را از هم بپاشد.

ازدواجشهرری
نظرات (0)
Add Comment