مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشکده صفائیه واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار گردید

در این مراسم دکتر سید فرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نقش دانشگاهیان و نقش آفرینی آنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برگزاری باشکوه برنامه ها و مراسم های مختلف دهه مبارک فجر به دلیل یادآوری برکات این ایام و اثری که اتفاقات آن روزها در مسیر تاریخ و زندگی مردم داشته، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه «َواْلَفْجِر٬َولَیَاٍلَعْشٍر٬َوالَّشْفعَِواْلَوْتر» اظهار داشت: گروهی از مفسران وقتی میخواهند آیات ابتدایی این سوره را که شامل قسمهای مختلف است را معنا کنند «فجر» را به سپیدهای در دل شب تعبیر میکنند که در اوج تاریکی این سپیده صبح درخشیده٬ تاریکی را شکافته و از لابهلای تاریکی٬ خود را به معرض ظهور و بروز رسانده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)  با یادآوری اتفاقاتی که در دهه فجر رخ داده است ادامه داد: این اتفاقات مهم  تناسب زیادی با تفسیر شکافته شدن تاریکی و بروز روشنایی انقلاب دارد لذا انتخاب دهم تا ۲۲ بهمن ماه به نام دهه فجر٬ انتخاب مناسبی است که به نظر میرسد امری تصادفی نباشد.

دکتر موسوی در ادامه به نامگذاری دهه فجر اشاره کرد و گفت: به نظر میرسد این نامگذاری میتواند حقیقتا مصداق مهمی از «َواْلَفْجِر وَولَیَاٍلَعْشٍر» باشد که در قرآن کریم مطرح شده است لذا این موضوع از اراده الهی نیز به دور نیست که حضرت حق شرایط را به گونه ای سامان داد که در این ۱۰ شب انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

وی در ادامه حفظ تمامیت ارضی کشور در دوران انقلاب اسلامی را مهمترین دستاورد انقلاب برای ملت دانست و افزود: ولایت فقیه به کشور ما غزت و افتخار بخشید و باعث گردید در زمانی که دشمن با هدف دست درازی به خاک کشور از جنوب و غرب وارد کشور شده بود امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری به گونه ای کشور را مدیریت کردند که دشمن حتی یک میلی متر از خاک کشور را نتوانست تصاحب کند.

دکتر موسوی با بیان اینکه ولایت فقیه به ملت ایران استقلال، عزت و آزادی داد اضافه کرد: در گذشته کسی حق اعتراض و انتقاد از مسئولین کشور را نداشت اما امروزه مردم ما می توانند براحتی نقطه نظرات خود را مطرح و برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند که البته این مسائل به برکت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می باشد.

حجت الاسلام دکتر موسوی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی در جامعه  وجود دارد افزود:  همه باید وظیفه داریم با شناسایی نقاط ضعف و مشکلات در داخل کشور نسبت به رفع آمها اقدام نماییم.

موسوی در پایان ضمن بیان اینکه انتقال مفاهیم و دستاوردهای انقلاب به نسل آینده می تواند نقش مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی جوانان در مواجه با دسیسه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایفا کند، گفت: مراسم ها و جشن های مختلف شادمانی در این ایام می بایست همراه با ذکر فلسفه انقلاب و بیان دلایل پایدار شدن پیروزی به وسیله گسترش ریشه‌های عقیدتی باشد که قطعاً در این صورت اثر گذاری برنامه ها بیشتر خواهد شد.

ایشان در پایان سخنان خود از تلاش و زحمات دکتر عباس ارجمندفر رئیس دانشکده صفائیه و سایر همکاران دانشکده تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم دکتر عباس ارجمندفر ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گزارشی از اهم اقدامات انجام گرفته در دانشکده در زمینه های آموزشی و فرهنگی را ارائه کرد.

گفتنی است این مراسم به همت بسیج دانشجویی و با همکاری مسئولین دانشکده برگزار گردید

دانشکدهدهه فجر
نظرات (0)
Add Comment