مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) ری افتتاح شد

به گزارش راگانیوز ؛ بعد از ظهر جمعه آیین افتتاحیه رسمی مرکز نیکوکاری حضرت سیدالشهدا (ع) شهرستان ری با حضور حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران و سرهنگ اصغری مسئول بسیج سازندگی استان تهران و محسن ولیئی، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران و جمعی از خیرین و اهالی محل برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: این مراکز نیکوکاری از طرفی به دنبال رفع نیازهای مادی جامعه و از طرف دیگر در پی ترویج فرهنگ زندگی به سبک دینی و اسلامی برپا شده است.

سرهنگ اصغری افزود: تنها با هزینه های مادی، مشکلی رفع نمی شود بلکه فرهنگ سازی دینی نیز باید مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: زیبنده جامعه اسلامی نیست که در آن، فقیری وجود داشته باشد و باید برای رفع این معضل با مشارکت مردم برنامه های ویژه ای تمهید شود که ایجاد مراکز نیکوکاری یکی از این برنامه ها است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا(ع) با اشاره به هماهنگ بودن اهداف بسیج سازندگی با مراکز نیکوکاری افزود: مراکز نیکوکاری بستری است که تمامی مسئولان و تشکل های مردمی، خیران، پایگاه های بسیج، روحانیان و قشر بانوان جامعه در آن حضور داشته و با حل مشکل نیازمندان محلی برای برطرف کردن مسائل جامعه گام بر می دارند.

در ادامه مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: کمک به محرومین و نیازمندان بزرگترین عبادت در نزد خداوند متعال است و کسانی که در این عرصه خدمت می کنند مجاهدان راه خدا هستند.

حجت الاسلام مختار نظری افزود: این گونه فعالیت ها در راستای منویات مقام معظم رهبری است، که بارها تاکید بر محرومیت زدایی داشته و دارند.

وی هدف از تاسیس این مرکز خیر خواهانه را توسعه فرهنگ انفاق در جهت رفع نیازهای اساسی نیازمندان دانست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از عملکرد بسیج سازندگی استان تهران اظهار کرد: کمیته امداد براساس اساسنامه و رسالتی که دارد تمام توان خود را به کار خواهد بست تا مراکز نیکوکاری را توسعه دهد.

محسن ولیئی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری همانند کمیته امداد نبوده و قرار نیست مددجویان را زیر پوشش قرار دهد، بلکه باید نیازهای فوری و ضروری نیازمندان را شناسایی کرده و توسط خیران رفع نیاز کند.

وی ادامه داد: علاوه بر نقش حمایتی، نقش پیشگیرانه در کاهش آسیب های اجتماعی توسط معتمدان از دیگر وظایف مراکز نیکوکاری است و با وجود اعضا از تمام قشرهای جامعه مثل پزشک، معلم، روحانی، معتمد و افراد خیر در کنار هم افزایی، اتاق فکری برای حل مسائل جامعه محسوب می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان این که مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور است، بر تأمین معیشت، مباحث فرهنگی و تحصیلی، بهداشت و درمان، ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن نیازمندان و جذب مشارکت های مردمی توسط این مرکز تأکید کرد.

ولیئی ابراز امیدواری کرد: مرکز نیکوکاری حضرت سیدالشهدا (ع) باید بتواند مانند سایر مراکز نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود اقدامات مناسب را انجام دهد و ما نیز با حضور هیأت امنای این مرکز بتوانیم در جهت تکالیف اصلی خود که کمک به نیازمندان و توانمندسازی آنان است اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

مهر

خیریهراگانیوزریموسسهنیکوکاری
نظرات (0)
Add Comment