مسئول چهار راه مرگ در شهرری کیست?  

به گزارش راگانیوز ؛ اینجا چهارراه شهید صمدی معروف به دارابی است. تقاطع خیابان شهید صمدی و خیابان شهید قدمی دریکی از قدیمی ترین محلات شهرری است، چهارراهی به ظاهر بی اهمیت و ساده که به کانون تصادفات و مرگ و میر این منطقه تبدیل شده است. گویا این چهارراه با قدمت ۸۰ ساله فقط به مدت سه سال از چراغ راهنمایی و رانندگی آن هم از نوع هشدار دهنده برخوردار بوده است، اما بعد از آنکه یکی از مالکان اقدام به ساخت ملک خود در این چهارراه نموده این چراغ هم به مرور حذف شده است.

یکی از کسبه این محل می گوید:«در همین تقاطع و جلوی چشم ما یک کودک پنج ساله کشته شد و یک موتور سوار هم در اثر تصادف در بیمارستان جان خود را از دست داد». وی ادامه می دهد: «قبلا در مسجد محل هم با شهردارمنطقه در این خصوص صحبت شده، ولی تاکنون نتیجه ای نداشته است».

چهارراه پر تردد شهید صمدی آنقدر در محاق بی توجهی مسئولان اجرایی قرار گرفته است که افسران پلیس راهور هر باربرای حضور در صحنه تصادف، تعیین خیابان اصلی و فرعی را ازساکنین استعلام می کنند. اگر کسی ساکن این محله نباشد نمی تواند مسیر فرعی و اصلی را تشخیص دهد. سوالی که مطرح می شود، این است که آیا هیچ متخصصی نیست که تشخیص بدهد این تقاطع نیاز به علائم هشدار دهنده و تعیین مسیر اصلی و فرعی برای جلوگیری از این تصادفات خطرناک دارد؟

ماجرا به اینجا هم ختم نمی شود، تنها در این دو هفته اخیر سه تصادف مرگبار روی داده است و در آخرین تصادف مرگبار، چهار ماشین به هم برخورد کرده اند. یکی از اهالی محل که به مدت پنجاه سال که با خانواده خود در اینجا ساکن است، می گوید « با پلیس راهنمایی و رانندگی و با پلیس ۱۱۰ ، چهار بار تماس گرفتیم هر دفعه هم به ما گفته شد که این تصادف ثبت شده و ماموران را فرستاده ایم، پس یعنی کسی اشتباه آدرس نداده است ولی ما از ساعت ۱۰:۱۰ تا ۱:۴۵ شب منتظر بودیم که افسران برای کشیدن کوروکی در محل حادثه حاضر شوند وقتی به افسر اعتراض کردیم، گفتند سیستم ما به مدت یک هفته قطع شده است».

این موضوع به قدری حادثه ساز شده که یکی از مالکان با هزینه شخصی خود اقدام به قرار دادن علائم راهنمایی و رانندگی کرده است ولی مامورین آنها را جمع آوری کردند. ظاهرا سامانه ۱۹۷ که پل ارتباطی بین پلیس و مردم است نیز کمک خاصی نمی توانند انجام دهد.

اینجا در چهارراه شهید صمدی  دارابی معروف به صمدی به دلیل بی توجهی مسئولان با جان و مال بسیاری از مردم بازی می شود. سوال اینجاست که مگر بررسی دقیق خیابان های فرعی و اصلی و نصب علائم هشدار راهنمایی و رانندگی چقدر زمان و هزینه بر است آیا سهم شهرستان ری از خدماتی که در سطح شهر ارائه می شود به اندازه یک بشکه نفت هم نیست؟

 

اوای ری

شهرداریپلیس
نظرات (0)
Add Comment