مساحت اراضی ناسالم در شهرستان ری به صفر رسید/ مردم با خیال راحت از سبزیجات شهرری استفاده کنند

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، صبح امروز زمینهای کشاورزی شهرستان ری که با آبهای نامتعارف آبیاری می شدند، با دستور قضایی و با حضور فرماندار شهرری، قاضی دادستان، مدیر جهادکشاورزی شهرری ، مدیر اداره بهداشت و درمان شهرری، معاون سیاسی فرماندار، مسئولین نیروی انتظامی، خبرنگاران و کشاورزان منطقه معدوم سازی شد.

جمالی پور اظهار داشت: در طول سه سال گذشته، میزان900هکتار از 2300هکتار اراضی تحت کشت سبزیجات و صیفی جات شهرستان ری که با آب آلوده آبیاری می شد، به کمتر از 10هکتار کاهش یافته است که امروز به صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به آسیبهایی که از سمت تهران وارد ری می شود، گفت: به لحاظ توپولوژی شهرستان ری همه آبی که زمین و خاک مردم ری را مورد تهدید قرار می دهد، از سمت تهران در این منطقه سرریز می شود.

فرماندار شهرری افزود: شهرداری تهران و شورای شهر تهران، ری و تجریش باید در خصوص رفع این معضل و کمک به وزارت نیرو و سرعت بخشیدن به ساخت تصفیه خانه اقدامات جدی و قاطعی انجام دهند.

جمالی پور با تأکید براینکه از امروز هیچگونه سبزی و صیفی جات آلوده در شهرری نداریم، خاطرنشان کرد: مردم بدون هیچ نگرانی و با اطمینان از سالم بودن محصولات، می توانند با خیال راحت از سبزیجات و صیفی جات کشت شده در این شهرستان استفاده نمایند.

وی در خصوص سیاست تأمین آب کشاورزان، به حفر چاه های آب اشاره و تصریح کرد: در همین راستا 30حلقه چاه تجهیز و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و همچنین طی توافق با وزارت نیرو 3مترمکعب از آب تصفیه خانه جنوب تهران به این مناطق هدایت خواهد شد.

فرماندار شهرری با اشاره به احداث تصفیه خانه بر روی رود سرخه حصار و نهر فیروز آباد در پی سفر ریاست جمهوری به شهرری، گفت: امیدوارم با سرعت بخشیدن به ساخت این مراکز تصفیه، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی بتوانند سیاست حمایتی از کشاورزان این منطقه را اعمال نمایند.

ریزمینشهرریفرماندار
نظرات (0)
Add Comment