مشکلات عمرانی ری در ستاد بحران شهرستان بررسی شد

به گزارش راگانیوز ، سید ناصر موسوی رئیس ستاد بحران شهرستان ری در این جلسه اظهار داشت: وجود کارخانه سیمان، پالایشگاه تهران، مرقد حضرت امام راحل، فرودگاه امام خمینی (ره) و ۲۳هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان ری اهمیت آن را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به دو گسل ری و کهریزک، افزود: مشکلات کلانشهر تهران نیز به سمت این منطقه جنوبی سرریز می شود و برای مهار این معضلات برنامه ریزی های دقیقی باید صورت بگیرد که توجه ویژه استان را می طلبد.

بافت فرسوده ری

وی با اشاره به بافت های فرسوده در شهرستان ری که یکی از مهمترین معضلات به‌شمار می‌آید، گفت: برخی محلات شهرری مانند ظهیرآباد، شهادت و نفرآباد که بیش از چهل سال قدمت دارند و همچنین وضعیت بافت های فرسوده در شهرهای حسن آباد، باقرشهر و کهریزک اوضاع خوبی ندارند و لذا تسهیلاتی از سوی اداره راه و شهرسازی با سود هشت درصد برای این منظور در نظر گرفته شده که باید در این خصوص اطلاع رسانی صورت بگیرد.

جابه‌جایی روستای مافتون 

موسوی بیان کرد: روستای مافتون در بخش کهریزک و مابین روستاهای قمصر و درسون‌آباد و در بالای تپه واقع شده است که در گذشته چند رشته قنات از این روستا عبور می کرد و اکنون خشک شده و به دلیل برداشت از آب‌های زیرزمینی ترک هایی در این روستا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته تصمیم بر این شده که ساکنین این روستا که ۲۰ خانوار هستند به روستای درسون‌آباد نقل مکان کنند که از طریق بخشداری و اداره مسکن پیگیر این موضوع هستیم.

لزوم احداث ایستگاه آتش‌نشانی در کهریزک 

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ری با اشاره به آتش سوزی های انبارهای مواد شیمیایی در ۶۰متری کهریزک گفت: همه ساله شاهد آتش سوزی هایی در آن منطقه هستیم که خسارت‌های سنگینی به کارخانه‌داران وارد می شود و به دلیل اینکه فاصله آتش نشانی باقر شهر تا این مکان زیاد است، لازم است ایستگاه آنش نشانی در کهریزک احداث شود. پل حسن‌آباد

موسوی درخصوص پل ورودی حسن آباد گفت: این پل قدیمی است که وضعیت بحرانی دارد. در قسمت شرقی آن بازسازی توسط اداره راهداری انجام شده ولی ضلع غربی که چهارراه ورودی شهر حسن‌آباد و ورودی ماشین های سنگین به اتوبان تهران قم است، باید رسیدگی شود.

آتش زدن زمین های کشاورزی

وی با اشاره به دود سفیدی که در جاده ورامین متصاعد می شود، افزود: در این فصل کشاورزان محصولات خود را برداشت کرده اند و زمین‌ها و  کلش‌ها را آتش می زنند که این کار برای مردم مشکلاتی ایجاد می کند و زیبنده شهر نیست و لازم است این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند.

تجهیز آتش‌نشانی‌ها

موسوی با اشاره به آتش‌سوزی‌ها و ساخت و سازهایی که در شهرهای اقماری اتفاق می‌افتد، گفت: مراکز آتش نشانی ما در شهرهای جنوب تهران فاقد نردبان و ماشین های اسکریپر هستند که برای تجهیز این موارد در حال پیگیری هستیم.

ری آماده میزبانی از مسافران تابستانی

رئیس ستاد بحران شهرستان ری گفت: به دلیل وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) همه ساله شاهد حضور زائران و مسافران زیادی در ایام تعطیلات و به ویژه فصل تابستان در شهرری هستیم و لذا امسال نیز تمهیدات لازم برای میزبانی از این میهمانان پیش بینی شده و همه دستگاههای هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی آماده ارائه خدمات هستند.

 

احداث کانال ارضی در محور امین‌آباد-اشرف‌آباد، احداث ایستگاه آتش نشانی در قلعه نو، وجود دکل های فشار قوی در روستای صالح‌آباد شرقی و غیره از موارد دیگری هستند که در این جلسه مطرح شد.

موسوی تاکید کرد: موارد مطرح شده در جلسه توسط عوامل ذیربط در اسرع وقت پیگیری شود و گزارش آن به ستاد بحران شهرستان ری ارائه شود.

افتاب ری

شهرریعمرانفرمانداری
نظرات (0)
Add Comment