معرفی شش کتاب در جمع نوجوانان عضو فعال کتابخانه شیخ کلینی شهرستان ری

 
به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری، با حضور و همکاری کتابداران کتابخانه و اعضای فعال کتابخانه 6 نفر از اعضا کتاب‌های خوانده شده خود را معرفی و خلاصه این کتاب‌ها را به ‌منظور درج در کتابچه طرح “اشتراک‌ گذاری تجربه‌ها و فرصت‌‌های مطالعاتی” ارائه کردند.

کتاب شازده کوچولو نوشته  آنتوان دو سن تگزوپری توسط زهرا بشیر محصل متوسطه و عضو کتابخانه معرفی شد: کتاب  شازده کوچولو یکی از مهم‌ترین آثار اگزوپری به شمار می‌رود که در قرن اخیر سوّمین کتاب پرخواننده جهان است. این اثر از حادثه‌ای واقعی مایه گرفته که در دل شنهای صحرای موریتانی برای سنت اگزوپری روی داده است. خرابی دستگاه هواپیما خلبان را به فرود اجباری در دل آفریقا وامی‌دارد و از میان هزاران ساکن منطقه؛ پسربچه‌ای با رفتار عجیب و غیرعادی خود جلب توجه می‌کند. پسربچه‌ای که اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسشهایی را مطرح می‌کند که خود موضوع داستان قرار می‌گیرد. شازده کوچولو از کتابهای کم‌نظیر برای کودکان و شاهکاری جاویدان است که در آن تصویرهای ذهنی با عمق فلسفی آمیخته است.

کتاب تالار وحشت (بیا نامرئی شویم) نوشته آر ال استاین که توسط دانیال معز محمدی محصل راهنمایی و عضو کتابخانه ارائه شد؛ ماکس در روز تولدش آینه ی اسرار آمیزی را در اتاق زیر شیروانی پیدا کرد. آینه می توانست او را نامریی کند! بنابراین ماکس و دوستانش شروع به بازی کردند. “حالا منو می بینی، حالا دیگر نمی بینی!” تا این که ماکس متوجه شد که کنترل امور از دستش خارج می شود و برای مدت طولانی تری نامریی می ماند و هر بار سخت تر و سخت تر مریی می شود. نامریی شدن بازی بسیار خطرناکی است. دفعه ی بعد که ماکس نامریی می شود ، آیا دوباره مریی خواهد شد؟

کتاب بازگشت پروفسور زالزالک نوشته جمال الدین اکرمی را حدیثه گودآسیایی محصل راهنمایی و عضو کتابخانه اینطور معرفی کرد: پروفسور با تعجب به نقاشی روی دیواره ی غار نگاهی انداخت و گفت: این جور نقاشی ها حداقل به هشت هزار سال پیش تعلق دارد. سپس انگشتش را از روی نقاشی برداشت و بی اختیار به نوک آن خیره شد. نوک انگشتش سیاه شده بود. جیغ خفیفی کشید و گفت: این غیرممکن است! نگاه ها به سیاهی انگشت پروفسور خیره شد. ماهان گفت: انگار به تازگی نقاشی شده. کمتر از چند روز پیش . چشم های پرسشگر نگاهی به یکدیگر انداختند. دلهره ی پنهان در چهره ی همگی موج می زد . آقای تجربه کار نگاهی به روشنایی ته غار انداخت و در حالی که صدایش می لرزید، گفت: اگر اشتباه نکرده باشم، ما در غار تنها نیستیم. کسانی آنجا، در ته غار منتظر ما هستند.

در ادامه کتاب خاطرات یک بچه چلمن نوشته جف کینی را ریحانه پورخلیل محصل راهنمایی و عضو کتابخانه معرفی کرد و گفت: کتاب خاطرات یک بچه ی چلمن، دفترچه خاطرات نوجوانی جسور و شیطان به نام گریگوری هفلی است که با شیطنت های جذاب و خواندنی خود به مواجهه با دنیای اطراف خود و آتمسفر نوجوانی می پردازد

کتاب یک سرباز ساده ملکه نوشته شیما الهی توسط زینب کاشانی محصل متوسطه و عضو کتابخانه معرفی شد؛ این کتاب مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های کوتاه جهان است. «یک سرباز ساده ملکه»، «گلخانه»، «کوه یخ»، «ناقوس زن»، «اینجا شهر تو نیست»، «بیست و دو داستان»، «پارک بامبوی بنفش»، «وارث»، «دختر ایزابل» و «تاریکی» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. داستان «وایلدوود» روایت پرقدرت زنی جوان، مصمم و بی‌پرواست که می‌خواهد از چنگ مادر هیولایش و عقاید جنسی او فرار کند و به‌سوی سرنوشت خود که عشق و نفرت به نسبتی برابر آن را رهبری می‌کنند برود.

در پایان زهرا خوشقدم محصل متوسطه و عضو کتابخانه کتاب قصه درمانی نوشته میلتون اریکسون را ارائه داد: این کتاب به عنوان یکی از آثار ارزنده‌ای است که در خلاقیت و نوآوری بسیار مؤثر است. قصه و قصه‌درمانی ابزار بسیار نیرومندی در روابط انسانی، روان‌درمانی، آموزش و پرورش، خانواده، هنر، سازمان و مدیریت و به طور کلی زندگی است و به بیانی زندگی قصه و قصه زندگی است.

جوانانشهرریکتاب
نظرات (0)
Add Comment