معرفی کتاب با محوریت “محیط زیست” در کتابخانه شهید مطهری شهرستان ری

 
به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری، با تلاش مسئول کتابخانه شهید مطهری و با حضور اعضای نوجوان در کتابخانه کتابهای مرتبط با محیط زیست معرفی شدند، در این برنامه 6 نفر به ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح ذیل است:

کتاب “کمبود غذا در کره”نوشته براندا والپول که توسط مهلا حلوایی اینطور معرفی شد؛ امروزه بیش از هفت میلیارد نفر در جهان زندگی می کنند. برای سیر کردن تمام انسان ها باید بیش از گذشته محصولات کشاورزی و دامپروری تولید شود. در این کتاب با راه کارهای گوناگون تولید محصولات کشاورزی با رعایت حفظ محیط زیست و با راه های کمک غذایی به کشورهای فقیر آشنا می شویم.

کتاب “صلح سبز” اثر ملانی اوستوپوویچ که سیده نرگس موسوی به معرفی آن پرداخت و گفت:در این کتاب با اهداف و عملکردهای سازمان صلح سبز آشنا می شویم که زمینه ی تصویب بیش از بیست و شش توافق نامه ی بین المللی را فراهم کرده است. صلح سبز یک سازمان بین المللی محیط زیست است که با هدف حمایت از اقیانوس ها و جنگل های قدیمی، از دور خارج کردن سوخت های فسیلی، ترویج منابع انرژی تجدید شدنی، حذف مواد شیمیایی سمی، استفاده ی مستمر از فراورده های طبیعی و خلع سلاح هسته ای تشکیل شده است.

در ادامه “دایره المعارف جنگل” اثر ماری رنه پیمون را محمد حلوایی ارائه داد و گفت: دایره المعارف جنگل کتابی ساده و پر از تصویر درباره ی جنگل است. بچه ها در این کتاب با نحوه ی گردش و تفریح در جنگل، جانوران جنگل و طرز زندگی آن ها، گیاهان جنگل و نحوه ی رشدشان آشنا می شوند.

کتاب “نابودی جنگل ها” نوشته جانیس پارکر را حسن محمدی اینطور معرفی کرد؛ دوستداران محیط زیست در تلاشند تا توجه افکار عمومی را به نابودی جنگل ها جلب کنند. قطع درخت و تخریب جنگل ها در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و در بعضی از مناطق جهان، جنگل های انبوه به مراتع و زمین های کم حاصل تبدیل شده اند. فقر، سکونت در نواحی جنگلی و نبود قوانین بازدارنده، روند تخریب جنگل ها را در کشورهای در حال توسعه شتاب بیشتری داده است. این کتاب، دلایل نابودی جنگل ها و پیامدهای آن را بررسی می کند.

کتاب “بابای بچه ها” نوشته غلامرضا حیدری ابهری که زهرا معظمی آن را معرفی کرد؛ قرآن کریم، پیامبر را به عنوان الگوی همیشگی بشریت معرفی کرده است. در فرایند تربیت، ارائه ی یک الگوی جامع اهمیت ویژه ای دارد. برای آن که کودکان ما راه و روش پیامبر را الگوی خویش سازند، در آغاز باید به آن بزرگوار دلبستگی و علاقه پیدا کنند. کتاب بابای بچه ها با هدف تعمیق محبت کودکان مسلمان به پیامبر اکرم (ص) تهیه شده است.

در پایان کتاب “سبزتر از بهار: زندگینامه امام رضا علیه السلام” نوشته شکوه قاسم نیا را رحیم طاهری مسئول کتابخانه معرفی کرد؛ کتاب سبزتر از بهار سعی دارد با روایت شیرین و دلپذیر از زندگی امام رضا علیه السلام، رازهای محبوبیت و شکوه آسمانی حضرت را روشن سازد.

ریشهرریمحیط زیستکتاب
نظرات (0)
Add Comment