معلمان نقشی اساسی و پایه ای در توسعه و پیشرفت کشور دارند

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری،   “هدایت اله جمالی پور” معاون استاندارتهران و فرماندار شهرستان ری در همایش تجلیل از فرهنگیان نمونه و بازنشستگان آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اظهار داشت : امروز هر آنچه که داریم از همت و فداکاری معلمان است .

جمالی پور تصریح کرد: با نگاهی به پیکره توسعه یافتگی جهان، درمی یابیم که نقش اصلی و پایه ای توسعه کشور را معلمان خشت گذاری می کنند .

وی افزود: اگر خشت اول درست بنا شود قطعا حرکت و مسیر توسعه، درست رشد می کند و اگر خشت اول با چالش روبرو شود توسعه نامتوازن و از هم گسیخته در جامعه ایجاد خواهد شد .

فرماندار شهرری ادامه داد: همه دانشمندان علوم توسعه بر این باورند که نظام آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه کشور است .

جمالی پور رفاه اجتماعی را در گرو تربیت اجتماعی افراد دانست و تشریح کرد: با تأمل در شاکله نظام و جامعه در می یابیم که جامعه ای که نظام آموزش و پرورش خوبی دارد جامعه پیشرونده ای است که روز به روز در عرصه های مختلف پیشرفت پیدا می کند و رفاه اجتماعی در آن ایجاد می شود .

وی با بیان اینکه دولت ها ناگزیرند به نظام آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: جامعه ای که نظام آموزش و پرورش آن با چالش مواجه است در آن جامعه مسائل و مشکلات متعددی به وجود خواهد آمد .

معاون استاندار با اشاره به سابقه کینه توزی های دشمنان ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی از بدو تأسیس مورد شماتت قدرت های بزرگ قرار گرفت و از همان ابتدا سنگ اندازی ها و دشمنی ها آغاز شد .

جمالی پور ادامه داد: جنگ تحمیلی وانواع تحریم ها، دولت ها را با چالش مواجه کرد که این چالش ها باعث شد آنطور که شایسته است به نظام آموزش و پرورش توجه نشود .

وی با بیان اینکه همه دولت ها بر این باور بوده اند که نظام آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی توسعه پایدار کشور است، افزود: متأسفانه در مسیر اداره و هدایت کشور فرایندها و موانعی ایجاد شد که بر روند توجهات بر نظام آموزش و پرورش تأثیرگذار بود .

فرماندار شهرری در ادامه بیان کرد: با تمام مشکلات، معلمان این شغل را مبنی بر عشق و اعتقاد و باور انتخاب کرده اند و به برکت ایمان، اعتقاد و عشق معلمان در خیلی از علوم پیشرفت های چشمگیری داشته ایم .

جمالی پور اضافه کرد: توسعه علمی کشور علیرغم تهدیدها و تحریم ها ثمر بخش بوده است و در بسیاری از علوم مانند نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در رده اول و دوم جهان هستیم .

وی تصریح کرد: میزان تولیدات علمی کشور در ۲۰سال گذشته شتاب خوبی داشته و توسعه علمی کشور با تمام محدودیت ها با عشق و علاقه اساتید و معلمان قابل توجه است .

معاون استاندار خاطرنشان کرد: این معلمان بودند که دانش آموزان را در دفاع مقدس برای صیانت از کشور تشویق و ترغیب کردند .

جمالی پور گفت: فانی وزیر آموزش و پرورش با این نگاه به این منصب انتخاب شد که فردی از بدنه نظام آموزش و پرورش و شناخت عمیقی که از مسائل این نظام دارد امور را به عهده می گیرد .

وی در پایان با بیان اینکه نقد باعث اصلاح امور می شود، گفت: تخریب کردن خسران ایجاد می کند و جامعه را دچار دوقطبی می کند در حالی که نقد سازنده در راستای اصلاح امور می تواند بسیار کمک کننده باشد .

شهرریفرماندارمعلمان
نظرات (0)
Add Comment