منازل روستای قلعه «علیمون» ناایمن تر از بافت فرسوده

 

به گزارش راگانیوز، حسن خلیل آبادی عصر دوشنبه با حضور در بیست و نهمین جلسه شورای شهرستان ری که با موضوع بررسی مشکلات روستای قلعه علیمون برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بازدیدی از روستای قلعه علیمون داشتیم که با وضعیت اسفناک این روستا از لحاظ خدمات شهری، امکانات اقتصادی، اجتماعی روبرو شدیم.

خلیل آبادی با اشاره به وجود  ازدواج های فامیلی زیاد در این منطقه گفت: در روستای قلعه علیمون به دلیل ازدواج های فامیلی معلولیت زیادی دیده شد که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی در این منطقه به خوبی احساس می شود.

وی معضلات بزرگ دیگر در این منطقه را مجاورت با تصفیه خانه آب و فاضلاب استان تهران عنوان کرد و گفت: به دلیل مجاورت با این تصفیه خانه آلودگی زیادی در این منطقه وجود دارد و مشکل بعدی تاسیس مرکز نخاله در این منطقه است که در آن به تفکیک نخاله های ساختمانی می پردازند و الک کردن این نخاله ها و تبدیل آن به پودر سبب آلاینده هایی برای مردم شده است.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص نوع بافت این منطقه نیز اظهار داشت: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در اطراف حرم عبدالعظیم و مرکز شهر می تواند به عنوان روستای گردشگری استفاده شود و به علت عدم توجه و عدم رسیدگی به این بخش از این نعمت بی بهره هستیم همچنین در این روستا وضعیت خانه های مردم از بافت فرسوده هم بدتر و ناایمن تر است.

رییس شئرای شهرستان ری با بیان اینکه از همه مسئولین می خواهیم که به این مناطق توجه بیشتری داشته باشیم افزود: این روستا و قلعه نیاز به رسیدگی دارند لذا از نماینده ولی فقیه می خواهیم با خدمات موقوفات به احیا این منطقه بپردازند.

خلیل آبادی همچنین از شهردار، بخشدار و شورای شهر  خواست همکاری و مساعدت کنند تا این منطقه از وضعیت فعلی رهایی پیدا کند.

وی در خصوص مساعدت های مسئولین شهری گفت: در شورای شهر ری تصویب شد طرح های روستای قلعه علیمون ابلاغ و معابر بر اساس طرح هادی مرمت شود، همچنین نور راه روستایی تامین شود و اموز و پرورش نیز قول مساعدت داده تا بچه های بازمانده از تحصیل جذب شود همچنین بهزیستی نیز تلاش خود را برای شناسایی فرزندان معلول و اموزش برای پیشگیری از معلولیت خواهد کرد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران بیان داشت: شهرری از سال ۹۵ در برخی شاخص ها وضعیت بهتر و در برخی شاخص ها دارای رتبه خوبی نیست که باید به آن توجه کنیم لذا با توجه به اینکه ری شهر گردشگری است باید نسبت به توسعه آن توجه بیشتری داشت.

راگانیوزشهرریگدشگری
نظرات (0)
Add Comment