مهمترین مشکل امامزاده عبدالله(ع) نداشتن پارکینگ مناسب است

به گزارش راگانیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی تحتی پور مدیر امامزاده عبدالله(ع) شهرستان ری گفت: امامزاده عبدالله(ع) با سه هزار متر مربع فضا یکی از امامزادگان مطرح و به نام در شهر ری است. قدمت ساختمان اصلی این ساختمان به دوره صفویه باز می‌گردد که از این نظر دارای قدمت تاریخی زیادی است و نسب آن نیز با 5 واسطه به امام سجاد(ع) بازمی‌گردد.

مدیر امامزاده عبدالله(ع) با اشاره به فعالیت ها و تغییرات عمرانی امامزاده از گذشته تا به امروز تصریح کرد: از آنجایی که این امامزاده از دوران صفویه به جای مانده است در زمانهای مختلف دچار تغییراتی شده است اما عمده این تغییرات مربوط به چند سال گذشته می باشد که به همت اداره اوقاف و خیرین منطقه صورت گرفته است.

از برنامه های عمرانی صورت گرفته می توان به تعمیرات سرویس های بهداشتی، نصب سیستم سرمایش و گرمایش امامزاده و نصب سیستم صوتی داخل و خارج امامزاده اشاره کرد. اما مهمترین برنامه عمرانی که بزودی به مرحله اجرا خواهد رسید مربوط به همسطح سازی و یکسان سازی قبور در صحن اصلی به وسعت 10 هزار متر مربع می‌باشد که اقدامات اولیه آن انجام شده است و پیش بینی می شود تا شش ماه آینده این پروژه نیز تکمیل گردد.

وی با اشاره به نگرانی مردم در خصوص مشکلاتی احتمالی همسطح سازی قبور تاکید کرد: به هیچ عنوان جای برای نگرانی وجود ندارد زیرا اطلاعات تمام قبور ثبت و نقش برداری های لازم به طور کامل صورت گرفته ا ست و به لطف خداوند بدون کوچکترین خرابی و مشکل این پروژه نیز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تختی پور با بیان اینکه در طول هفته اقدامات فرهنگی مطلوبی در این امامزاده برگزار می گردد افزود: در اینجا هر هفته کلاس ها و فعالیت های فرهنگی، هنری و معارفی مانند خیمه های معرفت، کلاس های مشاوره برای ازدواج، مشاوره مذهبی و غرفه کودکان را داریم اما مهمترین اقدام فرهنگی این امامزاده تاسیس و بهره برداری از مرکز قرآنی امامزاده است که بیش از 300 قرآن آموز در طول هفته مشغول آموزش می باشند. از دیگر طرح های فرهنگی نیز می توان به طرح نشاط معنوی که در ایام تابستان جهت پر کردم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان صورت می گیرد اشاره کرد. برنامه های دیگر نیز شامل بصیرت عاشورا، شیرخوارگان حسینی، رهروان زیبا و یاس نبوی می باشد.

وی همچنین نبود فضای پارکینگ در امامزاده را بزرگترین مشکل این امامزاده دانست و تصریح کرد: متاسفانه امامزاده عبدالله(ع) با این عظمت و قدمت فاقد پارکینگ است و برای رفع این مشکل باید مسئولین از جمله فرماندار و شهرداری همکاری های لازم را صورت دهند. از آنجایی که امامزادگان به طور معمول فاقد بودجه و درآمدزایی هستند باید در انجام کارهای عمرانی از نهاد ها و خیرین کمک بگیرد که امیدواریم این مشکل نیز به همت اداره اوقاف، فرمانداری، شهرداری و خیرین محترم رفع گردد.

خبرگزاری شبستان

امامزادهشهرریپارکینگ
نظرات (0)
Add Comment