موکب حضرت عبدالعظیم در کربلا تا دو روز دیگر پذیرای زائران است

به گزارش راگانیوز از کربلا، حسن حیدری عضو هیات امنای موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از خدمت رسانی به زائران تا دو روز بعد از اربعین خبر داد.

حیدری گفت: برای سومین سال متوالی در موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) خادم زائران اربعین حسینی هستیم و روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر در این موکب اسکان و پذیرایی می شوند.

وی با ابراز رضایت از وضعیت خدمات رسانی به زائرین افزود: از اقدامات خوب صورت گرفته در این موکب، برنامه های فرهنگی از قبیل برگزاری مراسم نماز جماعت، تعزیه خوانی، زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی، توزیع زیارت اربعین و جزء ۳۰ قرآن، سخنرانی مذهبی و پرده خوانی نهضت عاشورا به صورت ویدیو پروژکتور است.

حیدری با بیان اینکه موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در شارع شهدا واقع شده و با باب رأس الحسین ۵۰۰متر فاصله دارد، تصریح کرد: در مجموع ۶ تریلی محموله کمک های مردمی شهرستان ری از سمت مهران وارد کربلا شدند و در کنار پذیرایی، خدماتی مانند خیاطی، عکاسی، آرایشگری و واکس صلواتی به زائران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به صورت هیئت امنایی اداره می شود، ابراز داشت: در این موکب که به همت بسیجیان پایگاه سیدالشهدا(ع) حوزه ۳۵۷ حضرت ولیعصر(عج) ناحیه ری برپا شده، ۹ نفر عضو هیئت امنا هستند و یک نفر به عنوان مدیر اجرایی، مدیریت میدانی کار را به عهده دارد.

عضو هیات امنای موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ادامه داد: سه سال پیش با برپایی این موکب در ایران و در مرز مهران استارت آن زده شد و پس از آن با تلاش و توانمندی های خود و اخذ مجوز از سازمان عتبات وارد زمین کربلا شدیم و در مدت سه سال همه ساله با امکانات و تجهیزات مناسب به زائران خدمات رسانی می کنیم.

حیدری بیان کرد: در مرحله اول بحث اسکان و پذیرایی از زائران موکب را داریم یعنی کسانی(اعم از مرد و زن) که چندماه قبل در موکب ما ثبت نام کرده و گزینش شده اند که هرکدام به مدت ۷۲ ساعت در موکب استقرار دارند و اسکان و پذیرایی می شوند و مازاد پخت بین سایر زائران توزیع می شود.

وی درخصوص خادمان این موکب اظهار داشت: ثبت نام خادمان از چند ماه پیش در حوزه سیج ۳۵۷ انجام گرفته و کمیته های تخصصی پشتیبانی، فنی، آشپزخانه، داربست و نانوایی تشکیل شده و مسئولین انتخاب شده برای هر کمیته نسبت به عوامل زیرمجموعه خود اقدام کرده و آموزشهای لازم دیده شده است.

حیدری ادامه داد: آشپزخانه و نانوایی کاملا مجهز است و در دو نوبت نان بربری و لواش پخت می شود و همچنین آبدارخانه از ۶صبح تا ۱۲شب دائم در حال توزیع آب، چای و شربت به زائران است.

نظرات (0)
Add Comment