نخستین همایش آموزشی مشاوره ژنتیک، نسل سالم در شهرری برگزار می‌شود

به گزارش راگانیوز ، رحیم فاضلی‌نژاد از برگزاری نخستین همایش تخصصی آموزشی با عنوان مشاوره ژنتیک، نسل سالم خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به این‌که معلولیت متاثر از عوامل وراثتی و به‌صورت مادرزادی یا متاثر از عوامل محیطی شامل حوادث، تصادفات، بیماری‌ها و سوء تغذیه اتفاق می‌افتد، گفت: جمعیت قابل توجهی به علت عوامل وراثتی و مادر زادی دچار معلولیت می شوند که می‌توان از طریق انجام آزمایش ژنتیک و نیز دریافت خدمات مشاوره‌ای ژنتیک به صورت تخصصی درصد زیادی از بروز معلولیت‌ها را به موقع پیشگیری و درمان کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا مدیریت بهزیستی شهرستان ری در نظر دارد صبح روز دوشنبه دهم خرداد ماه همایش تخصصی آموزشی با عنوان آموزش مشاوره ژنتیک، نسل سالم، را در سالن اجتماعات اداره بهزیستی واقع در خیابان فدائیان اسلام، خیابان شهید سرگرد محمدی، ساختمان شماره 2 بهزیستی برگزار کند.

فاضلی‌نژاد اظهار داشت: در این همایش جمع کثیری از پزشکان منطقه جنوب تهران شاغل در مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از مسئولان ستادی، استانی، کشوری و منطقه‌ای در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش فارس، این همایش با همکاری و هماهنگی بنیاد ژنتیک و مشارکت شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان ری برگزار می‌شود که مورد استقبال جامعه پزشکان و در جهت حمایت از خانواده‌ها ویژه زوج‌هایی که تازه اقدام به ازدواج کرده‌اند و نیز مشاوره‌های پیش از ازدواج کاربرد دارد. همچنین 50.8 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان ثبت می‌شود.

شهرریهمایشژنیتک
نظرات (0)
Add Comment