نرم افزار جامع مدیریت بحران در سپاه سیدالشهدا(ع) طراحی شد

به گزارش راگانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سیدالشهداء(ع)؛ هادی حفیظی در این خصوص اظهار داشت: حضور بالای نیروهای سپاه و بسیج در استان های بحران زده باعث طراحی و راه اندازی سامانه جامع مدیریت بحران در سپاه سیدالشهدا(ع) شد و در نهایت به همت نخبگان و نیروهای جوان انقلابی ظرف مدت کوتاهی طراحی و به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: مدیریت توزیع کمک های مردم، برآورد خسارت، جلوگیری از گسترش آسیب و استفاده از تمام ظرفیت ها برای امداد رسانی از قابلیت های مهم این نرم افزار است.
معاون پژوهشی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: این سامانه بیشتر ناظر به مدیریت بحران در مقطع پس از بروز حادثه و در مواقع ضرورت حضور نیروهای مسلح در صحنه طراحی شده که قابلیت ثبت آنلاین اطلاعات خانوار و رصد وضع اماکن مسکونی و عمومی، مدیریت گروه های جهادی و امدادی مستقر در مناطق، مدیریت توزیع کمک های مردمی، رصد آنلاین وضعیت منطقه و نقشه ماهواره ای را دارد.
حفیظی ابراز کرد: این نرم افزار به صورت پایلوت در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و استان هایی که در سیل های اخیر به عنوان معین آنها مشخص شده، اجرا خواهد شد و امکان تسری طرح در دیگر نیروهای مسلح و دستگاه های متولی نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در زمان بحران مهمترین عوامل در کمک رسانی محسوب می شود، اضافه کرد: این نرم افزار قابلیت مدیریت متمرکز، جامع و یکپارچه را در زمان پس از ایجاد بحران دارد تا بدین ترتیب نیروهای امداد رسان با دقت و سرعت بالا اقدام به کمک رسانی نمایند.

نظرات (0)
Add Comment