نشست هم اندیشی مؤسسات خیریه شهرستان ری برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ مدیران مؤسسات خیریه غیر انتفاعی و سازمان های مردم نهادی که هریک در حوزه شهرستان ری مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی قرار دارند، در نشستی تخصصی گرد هم آمدند تا ضمن ارائه گزارش عملکرد مؤسسات خود در سال 94، هدف گذاری های پیش رو را نیز به بحث و بررسی بگذارند.

همچنین انواع چالش ها وتنگناهای موجود در راه رسالت خدمت به جامعه هدف زیر مجموعه مؤسسات مذکور مطرح تا راهکارهای مناسب برای آن درنظر گرفته شود.

ایجاد وحدت رویه، بررسی موضوع رقابت در مؤسسات خیریه، توجه ویژه به انواع مشکلات اجتماعی نابینایان، سرویس دهی مناسب به معلولین کم توان ذهنی وجسمی، تسهیل دستور العملهای اجرایی سازمان بهزیستی در مواجهه باکاستی های مؤسسات، تغییر نگرش در نظارتها، هشدار درباره معضل معتادین وپیگیری بسته های تشویقی وحمایتی مؤسسات ، اهم گفتارهایی بود که دراین نشست بدان پرداخته شد.

در بخشی ازاین نشست، دکتر فریبرز بختیاری معاون سلامت آسایشگاه خیریه کهریزک ضمن تشریح مشکلات جاری در بعد گردش کار وحفظ شرایط موجود تأکید کرد:

تأمین نیروی انسانی کار آزموده در بخش درمان ونگهداری همواره دغدغه این مجموعه بوده، ضمن آنکه هزینه های سنگین جاری در پرداخت حقوق ومزایای پرسنلی ، ارزاق وقبوض مختلف، مشکلات بزرگی است که با آن مواجه هستیم.

دکتر بختیاری با یادآوری اینکه هم اکنون کهریزک جامع ترین خدمت را در بخش های مراقبتی ارائه می نماید یادآور شد:

وظیفه داریم در ارتقاء سلامت جامعه کوشا باشیم، برای مددجویان تحت نظرمان لحظات خوشبختی را فراهم و روند زندگی را آنگونه که شایسته آنان است، برایشان آسوده نمائیم.

همچنین دکتر حمیده پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه باتشریح سیاست های کلان توانبخشی در مجموعه تصریح کرد:

بیشترین نگاه و اولویت در گذشته ویژه مددجویان بستری وتحت نظر بود تا خدمات مختلف توانبخشی را در محّل آسایشگاه دریافت کنند، امّا در حال حاضر بر این باوریم که می توان با توانمندسازی معلولین وحمایت های گوناگون از آنان، زندگی را در کنار خانواده هایشان بصورت شایسته تسهیل نمود که این امر با قوّت در برنامه کاری این مجموعه قرار دارد.

در ادامه این نشست سیّد رحیم فاضلی نژاد رئیس بهزیستی شهرستان ری با تقدیر از همه مدیران مؤسسات خیریه که به مقوله هم اندیشی اهمیّت ویژه قائلند، اظهار داشت:با هدف کاهش تصدّی گری دولت در 2 دهه گذشته، خصوصی سازی در دستور کار بهزیستی قرار دارد، اگرچه در این راه موانع ومشکلات عدیده ای وجود داشته است.

وی افزود:مؤسسات خیریه وتشکل هایی که در قالب NGO شرکت می کنند، باید دِین خود را به جامعه ادا نموده، رقابتی معنادار در کنار هم به اهداف عالی تعریف وتبیین شده بپردازند.

وی همچنین تصریح کرد: اعتقاد داریم خدماتی که هم اکنون معلولین از آن بهره مند هستند، در حدّ شایسته نیست ونیز می دانیم که جامعه  به نحو مطلوب از توانمندی های معلولین استفاده نمی کند، با این رویکرد می بایست باارائه راهکارهای مناسب و تسهیل قوانین، موجبات حضور معلولین را در فعالیت های اجتماعی فراهم آورد.

دکتر فاضلی نژاد با نگاهی به فعالیت های گسترده آسایشگاه کهریزک وهدفمندی این مؤسسه یادآور شد:

به کهریزک بنگرید، مجموعه ای گسترده که امروزه آبروی کشور است که در سراسر دنیا به عنوان مجموعه ای عام المنفعه از آن یاد می شود.این سازمان با هدفمندی و برنامه ریزی توانسته است موقعیت کنونی را کسب نماید. انتظار می رود مؤسسات خیریه دیگر نیز با همین رویکرد بتوانند در چشم اندازی شفاف، به توسعه خدمات خود بپردازند.

رئیس بهزیستی شهرستان ری با تأکید بر بهره مندی از سرمایه های اجتماعی که بر اساس فرهنگی دینی و باورهای موجود در میان مردم خوب کشورمان است،از مدیران مؤسسات خیریه فعّال در شهرستان ری خواست در ارتقاء وضعیت زندگی معلولین کوشا بوده، در تغییر وضعیت کنونی یارو یاور مسئولین ذیربط باشند.

امامشهررینشتکهریزک
نظرات (0)
Add Comment