نشست کتابخوان با موضوع تعلیم و تربیت در کتابخانه صاحب بن عباد شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری، کتابخانه صاحب بن عباد به مناسبت 8 اسفند ماه که روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است و همچنین ایام فاطمیه نشستی برای معرفی کتابهای تربیتی موجود در کتابخانه توسط اعضا برگزار کرد. در این نشست 6 نفر از اعضا به معرفی کتاب‌های ذیل پرداختند .

ابتدا صدیقه خوبانی کتاب “چگونه با کودکم رفتار کنم” نوشته استفان گاربر را معرفی نمودند؛ این کتاب دربرگیرنده مسائلی است که والدین باید از بدو تولد کودک تا 12 سالگی مورد توجه قرار دهند. ارائه 10 راهکار تربیتی از جمله  تحسین کردن، نادیده گرفتن، تنبیه کردن، خونسردی و … از دیگر مسائل مطرح شده در این کتاب است.

مریم مظاهری نژاد کتاب “چگونه با کودک نافرمان رفتار کنیم” از حسن فرهی را ارائه کردند؛ در این کتاب مسئله نافرمانی کودکان بررسی می شود. از نظر مولف، تلاش برای تربیت بچه ها کار بی فایده ای است و والدین باید پیش از هرچیز به فکر تربیت خود باشند. تهدید، تحقیر، تنبیه و تمسخر علل چهارگانه لجبازی بچه ها هستند و ورود والدین به بازی لجبازی بچه ها بزرگترین اشتباهی است که بسیاری از پدر و مادرها آن را مرتکب می شوند.

“تقویت عزت نفس در نوجوانان” تالیف هریس کلنر با ترجمه  پروین علی پور را فاطمه سامانی معرفی کرد؛ کتاب فوق مسئله عزت نفس نوجوانان را مورد بررسی قرار داده است. از نظر مولف کتاب شکل گیری عزت نفس در کودکان از همان روزهای آغازین کودکی و حتی پیش از آن شروع می شود.یادگیری، خلاقیت، ارتباط با جامعه، قدرت تصمیم گیری، کنترل خشم و قدرت نه گفتن از نتایج تقویت عزت نفس نوجوانان محسوب می شود.

سپس نجمه نیک کار کتاب “تربیت چه چیز نیست” عبدالعظیم کریمی را معرفی کرد؛ این کتاب در دو بخش تنظیم شده است؛ بخش اول به معرفی و نقد تعاریف و رویکردهای نادرست درباره مسئله تربیت می پردازد و در بخش دوم روش های عملی نادرست را مورد انتقاد قرار می دهد و به این پرسش پاسخ می دهد: چگونه تربیت نکنیم؟

“شناخت هوش هیجانی” تالیف هلن مافینی را آمنه عباسپور ارائه داد؛ موضوع اصلی کتاب هوش هیجانی است. تعریف هوش هیجانی و تفاوت آن با هوش منطقی، تاثیر قاطع این هوش در موفقیت، سهم عمده آن در اعمال و تصمیم گیری های روزمره از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

در پایان باز هم کتابی از عبدالعظیم کریمی با عنوان “تربیت آسیب زا”  توسط مهری کرمی معرفی شد؛ هستة‌ اصلي‌ کتاب فوق‌ بازنمايي‌ آسيب‌شناسي‌ روش‌هاي‌ تربيتي‌ است‌، منظومه‌اي‌ از تحليل‌هاي‌ متنوع‌ مسائل‌ تربيتي‌ در رابطه‌ با خانه‌ و مدرسه‌ است‌، كه‌ از نظر افشاي‌ آثار پنهان‌ و غير مستقيم‌ آن‌ مي‌تواند هشداري‌ تكان‌ دهنده‌ به‌ عملكرد تربيتي‌ اوليا و مربيان‌ باشد .

شهررینشستکتابخوان
نظرات (0)
Add Comment