نشست کتابخوان مدرسه ای ویژه پسران نوجوان در مدرسه آل یاسین “ری”

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌ کتابخانه‌های شهرستان ری، به منظور تقویت و ترویج خواندن در میان دانش آموزان نشست کتاب‌خوان با حضور ۱۰۰ نفر در مدرسه پسرانه آل یاسین برگزار شد.
در این نشست ۸  تَن به معرفی کتاب پرداختند که بدین شرح است؛
“کوچک اندازه فیل نوشته جنیفر جیکسون” را سرکار خانم راضیه محمد قلی زاده کتابدار کتابخانه علامه دهخدا ارائه کرد. این کتاب ماجرای پسری به نام «جک مارتل» را بیان می‌کند که وقتی در صبح اولین روز سفر با مادرش به پارک ملی آکیدیا از چادر بیرون می‌رود. مادرش را گم می کند .جک تک و تنها در حالی که هیچ دوست دیگری جز یک فیل پلاستیکی همراهش نیست، شروع به گشتن تمام جاهایی می‌کند که قرار بود با هم ببینند. او در نهایت فیل بزرگ را از نزدیک می بیند.
“اکبر کاراته و بچه ننه ها نوشته محسن صالحی” را شهاب همتی دانش آموز پایه هفتم ارائه کرد. این کتاب سومین کتاب از مجموعه داستان‌های طنز دفاع مقدس برای نوجوانان است که هفده خاطره شیرین از نوجوانان جهاد سازندگی را نقل می‌کند. خاطره‌ی نماز شب خواندن شخصی به نام «رادی» و جشن پتویی که اکبر کاراته و دوستانش برای او می‌گیرند یکی از این خاطره هاست.
“قصه های شیخ عطار نوشته مهدی آذریزدی “را ابوالفضل نساری دانش آموز پایه هفتم ارائه کرد. این کتاب از مجموعه قصه های خوب برای بچه‏های خوب دارای ۲۱ داستان از آثار شیخ عطار است که به بیان ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است. عطار مردی طبیب بود و در شهر نیشابور داروخانه و عطاری داشته و با کار خود در سراسر عمر خود به مردم خدمت می‌کرده، آرامگاهش نیز در نیشابور است. از شیخ عطار هفت کتاب شعر موجود است که معروف‌ترین آن‌ها «منطق‌الطیر»، «مصیبت‌نامه» و «الهی‌نامه» است.
“مدرسه‌ی نیما نوشته بنفشه رسولیان” را سهیل محمدی دانش آموز پایه هفتم ارائه کرد. مجموعه چهارجلدی نیما شامل بهار ، تابستان، پاییز و زمستان با نام‌های:تعطیلات نوروزی نیما، بازیگوشی‌های نیما،مدرسه نیما، دردسرهای نیما است.  کتاب مدرسه نیما؛  مجموعه خاطرات نوجوانی به نام نیماست که به بازیگوشی که در مدرسه انجام می دهد باعث می شود داستانهایی طنز و دالنشین برای نوجوانان ایجاد شود. در این مجموعه به زبانی ساده و طنز آمیز، ماجراهایی که در مدرسه اتفاق افتاده را، بیان می‌کند.
“رفاقت به سبک تانک نوشته داود امیریان”  را عرشیا وحدانی دانش آموز پایه هفتم ارائه کرد.رفاقت به سبک تانک مجموعه طنز هایی در باره جبهه و جنگ است. این کتاب شامل چهل و هفت قطعه طنز پیرامون حوادث جنگ است  .ماجرا با داستان کوتاهی به نام «می روم حلیم بخرم» شروع می شود و نوجوانی را نمایش می دهد که مشتاق رفتن به جبهه است. داستان ها و قطعات دیگری که به دنبال آن می آیند در واقع تکمیل کنند این داستان اول هستند.
“دفتر خاطرات بچه لاغر مردنی نوشته جف کینی” را مهدی فرخی دانش آموز پایه هفتم ارائه کرد. این کتاب مجموعه ۸ جلدی از خاطرات و شیرین کاری های یک پسر نوجوان و لاغری است که تصمیم می گیرد به پیشنهاد مادرش خاطراتش را بنویسد. این کتاب دارای تصاویر بسیار خوبی می باشد که جذابیت داستان را چند برابر می کند.
لطیفه های شیرین عبید زاکانی نوشته شهرام شفیعی را ابوالفضل مرادی خشک ارائه کرد.این کتاب با زبانی ساده شامل لطیفه های طنز و شیرین که برای نوجوانان نگاشته شده است. و حاوی حکایتهای طنز نظیر دوستی، خرگم شده، داستان حضرت یونس که مخاطب با خواندن آنها لذت می برد.
“قصه های نو از متون کهن نوشته حمید هاشمی” را سرکار خانم آسترکی معلم مدرسه آل یاسین ارائه کرد. این مجموعه دربرگیرنده قصه های کلاسیک ایرانی چون کلیله و دمنه، مرزبان نامه، گلستان و… به زبانی قابل فهم برای بچه هاست. این کتاب گنجینه‌ای ارزشمند از متون کهن به زبانی ساده و قابل درک برای کودکان و نوجوانان است .
ریمدارسکتابخانه
نظرات (0)
Add Comment