نماز عید فطر در ضلع جنوب حرم عبدالعظیم (ع) اقامه می شود

به گزارش راگانیوز ؛ شهردار منطقه 20 روز چهارشنبه در مورد چگونگی آماده سازی موقعیت محیطی مکان برگزاری نماز عید فطر به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی امکانات خدماتی و رفاهی در ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم (ع) و بوستان های پیرامونی مورد رسیدگی ویژه قرار گرفته و آماده خدمات رسانی به نمازگزاران است.

احمد صفوی با بیان اینکه مدیریت شهری منطقه 20 در زمان برپایی مراسم نماز عید سعید فطر در آماده باش کامل خواهد بود، عنوان کرد: تیم های اجرایی از جمله اکیپ های جمع آوری پسماند خشک، نیروهای امدادی و کمک رسانی در پیرامون محل برپایی مراسم نماز عید فطر توسط شهرداری پیش بینی و جانمایی شده اند.
وی تصریح کرد: در زمان برپایی نمازعید سعید فطر محدودیت های ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اعمال می شود تا تردد نمازگزاران به سهولت انجام شود.
صفوی گفت: نمازگزاران از میادین مهم شهرری به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رایگان جابجا می شوند.
وی ادامه داد: نمازگزاران از فلکه سوم میدان دولت آباد و محله 13 آبان به عنوان مبادی اولیه به محل مراسم منتقل می شوند و برای برگشت نیز 20 دستگاه اتوبوس در خیابان سلمان فارسی برای برگشت نمازگزاران مستقر خواهد شد.
صفوی با بیان اینکه شرایط محیطی امامزاده ها، مساجد و مجموعه قمر بنی هاشم (ع) نیز برای برپایی نماز عید سعید فطر آماده است، گفت: فضاسازی محیطی در میادین، معابر و بزرگراه ها آغاز شده و با اکران پیام های تبریک در پنج موقعیت تلویزیون شهری و نصب 50 هزار متر آذین بندی چهره شهر عیدانه می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این شستشو و رفت و روب مسیرهای منتهی به مساجد و امامزاده ها و محیط پیرامونی حرم که از محل های برپایی نماز عید فطر هستند، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
وقت نماز عید فطر از اول طلوع آفتاب روز عید تا ظهر بوده و دو رکعت می باشد که در رکعت اول بعد از حمد و سوره پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت خوانده می شود.

ایرنا

حرمشهرریفطرنماز
نظرات (0)
Add Comment