نمایشگاه پوسترهای “هفته زمین” در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نمایشگاه پوستر هایی با موضوعات “بحران آب”، “بخران زباله”، “آلودگی هوا”، “بحران انقراض نسل جانواران”، “خشکسالی و گرمایش زمین” و “تهدید غذایی و از بین رفتن خاک” خلق شد.

کارگاه عملی این نمایشگاه نیز با حضور هنرمندان و هنرجویان رشته گرافیک و نقاشی در مجتمع فرهگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرستان ری برگزار شد.

مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در مراسم تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه یادشده گفت: زمین، یکی از شگفتی های آفرینش است و با آغاز عصر ماشین و پیشرفت های صنعتی و علمی و رشد روزافزون علم گرایی، راه تسلط انسان بر آرزوی دیرینه اش، یعنی تسلط بر طبیعت تا اندازه زیادی هموار شد؛ اما خودخواهی ها و سودجویی های انسان، اندیشه سیطره و آگاهی بیشتر او از جهان اطرافش را به صحنه کارزاری نابرابر میان او و طبیعت تبدیل کرده است .

وی افزود: تقریباً چند دهه است که زنگ های خطر برای زمین به صدا در آمده است. روزی نیست که خبرها و گزارش هایی از سراسر جهان مخابره نشود و بیانگر نگرانی عمیق کارشناسان از تخریب محیط زیست و به خطر افتادن زندگی بر روی کره زمین نباشد. روز زمین پاک، یکی از این زنگ های خطر است که در همه جای دنیا شنیده می شود .

در ادامه اصغر هومان مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ری و مدیر برگزاری نمایشگاه نیز در سخنانی بر تولید آثار هنری برای پاسداشت زمین پاک و طبیعت تاکید کرد و افزود: هنرمندان شهرستان ری آمادگی دارند تا با خلق اثر هنری و تشویق مردم به استفاده درست و سالم از زمین و طبیعت، به سهم خود تلاش کنند.

گفتنی است، کارگاه و نمایشگاه پوستر های “هفته زمین”  به همت هنرجویان رشته گرافیگ و نقاشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ری، اسفند ماه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی برپا شد.

ریشهررینمایشپوستر
نظرات (0)
Add Comment