همایش بصیرت حسینی در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) گفت: برپایی مجلس سوگواری شهادت امام حسین(ع) که همه ساله از سوی حضرت آیت الله حسینی مازندرانی در این مسجد و حوزه برگزار می شود و همچنین در سایر نقاط جهان برگزار می شود، برای درک بهتر اهداف قیام سیدالشهدا(ع) است.

وی با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: اگر حضرت اباعبدالله(ع) و نهضت امام حسین(ع) نبودند امروز بندگی خداوند در جهان نبود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: امام حسین(ع)، فرزندان و اصحابشان، به شهادت رسیدند و حضرت زینب کبری(س) مصائب فراوانی متحمل شدند تا دین خدا، توحید، نبوت، امامت، عدل و اخلاق الهی تا ابد، باقی بمانند.

وی با بیان اینکه ما به دنیا آمده ایم تا قیمت و ارزش پیدا کنیم و نسبت به پروردگار متعال، معرفت پیدا کنیم، اضافه کرد: استاد اخلاق ما، آیت الله میانجی فرمودند “بعضی 70 یا 80 سال دارند ولی به اندازه کودک 5 یا 8 ساله، قهر می کنند و گاهی بدزبانی و توهین می کنند”. کربلا تحقق پیدا کرد تا دچار غفلت نشویم و یزیدی در زمان ما ظهور نکند. البته امروزه نیز یزیدها وجود دارد هرچند، مدرن شده اند.

رحیمی صادق با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) گفت: اگر انسان، بنده خدا شد، آنگاه در برابر دیگران، خضوع نمی کند. همانطور که امام خمینی(ره) در ابتدای 8 سال دفاع مقدس فرمودند ما در برابر دنیا سر خم نمی کنیم، بلکه با درس گرفتن از حضرت حسین بن علی(ع) با روحیه ایثار و شهادت در برابر دشمنان و استکبار جهانی می ایستیم.

یادآور می شود، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) پایان بخش همایش بصیرت حسینی و همچنین مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) بود.

یادآور می شود، مجالس روضه و سوگواری از سه شنبه، چهارم مهرماه به مدت 5 شب از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، تحصیل کرده حوزه علیمه قم و پژوهشگر حوزه های دین و فرهنگ، در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار می شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند با شماره 09121125170 و 55915688 تماس بگیرند.

حوزه علمیهشهرریعزاداری
نظرات (0)
Add Comment