همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب تهران برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، صبح امروز همایش بزرگ و دشمن‌شکن شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور عاشقان آل‌الله در اماکن مقدسه، بقاع متبرکه، مصلی‌های نماز جمعه و … جنوب استان تهران برگزار شد.

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم‌الحرام، همایش بزرگ شیرخوارگان با حضور برادران و خواهران عزادار در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، امامزاده جعفر(ع) پیشوا، امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری و دیگر بقاع متبرکه جنوب پاتخت ام‌القری کشورهای اسلامی برگزار شد.

این مراسم پر شور با حضور عاشقان حسین بن علی علیه‌السلام و اهل بیت(ع) در مصلای بزرگ ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

گفتنی است، در آیین روز بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر علیه‌السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی غروی به ایراد سخنرانی پرداخت و مجتبی باقری و حیدر خمسه نیز با خواندن ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام و به یاد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مرثیه سرایی کردند.

همچنین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم علیه‌السلام پیشوا برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در امامزاده زید ابوالحسن(ع) ورامین نیز اجرا شد، بر اساس این گزارش، این همایش معنوی در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

همایش شیر خوارگان حسینی با حضور پرشور مادران خداجو در حسینیه دارشفا جوادآباد نیز برپا شد، این همایش روح‌بخش مراسم شیرخوارگان حسینی صبح فردا در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) محمد‌آباد عرب‌ها نیز برگزار شد.

 

 

به گزارش فارس، در این مراسم مادران با بر تن کردن لباس‌های یک شکل به نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنها که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر علیه‌السلام و شهدای کربلا نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام به تصویر کشیده و همراه با نوزادان خود در عزای حضرت علی اصغر علیه‌السلام و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان به اقامه عزا می‌پردازند.

همچنین در این همایش، عزاداران اشک‌های خود را به مادرِ کودکِ جاویدِ کربلا، شهیدی که با سن و سال کم خود، سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنان صحه گذاشت، تقدیم می‌کنند.

شهرریمحرمهمایش
نظرات (0)
Add Comment