رزمواره مدافعان حرم تلاش دارد تا در مقوله دفاع از حریم اهل بیت، تقویت حرکت هنری رسانه ای در حوزه مدافعان حرم، معرفی مدافعان حرم و خانواده های آنها به عنوان محصول و رویش انقلاب اسلامی و تقویت روحیه انقلابی و جهادی، قدمی موثر بردارد.
در بخش«مطبوعات ،خبرگزاری ها و پایگاههای خبری»، «مقاله»، «عکس»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «چند رسانه ای» 47 اثر
در بخش «شنیداری»، «مستند رادیویی»، «برنامه ترکیبی»، «آنونس»، «نمایش رادیویی» «متن رادیویی» 510 اثر
در بخش دیداری»، «مستند»، «فیلم سینمایی»، «داستان ،کوتاه»، «پویانمایی»، «فیلمنامه»، «تیزر و کلیپ»، «برنامه های ترکیبی» 170 اثر
در بخش «موسیقی ،سرود و نغمات آئینی»، «نماهنگ»، «سرود»، «ترانه سرایی»، «قطعه موسیقی با کلام»، «قطعه موسیقی بی کلام»، «مدیحه سرایی و نغمات» 202 اثر و در مجموع 2044 اثر دریافت شد.
احمد پور با اشاره به مراسم اختتامیه تصریح کرد: در مراسم اختتامیه از بعضی از خانواده های شهدای مدافع حرم نیز ،تقدیر می شود.
علاقمندان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني تلگرام razmvare@ و يا سايت : http://www.razmvare.ir مراجعه كنند.
پخش آثار رزمواره مدافعان حرم از شبکه های رسانه ملی و شبکه های تعاملی
مهندس سعید مقیسه مسئول بخش فضای مجازی نخستین رزمواره مدافعان حرم نیز گفت: همه آثار راه یافته به رزمواره مدافعان حرم، جهت پخش در اختیار شبکه های رسانه ملی و شبکه های تعاملی (IPTV) قرار می گیرد.
وی با اعلام دریافت 135 اثر اعلام کرد: این آثار در 5 بخش «شبکه های اجتماعی؛ 32 اثر»، «سایت و وبلاگ؛ 33 اثر»، «نرم افزارهای کاربردی؛ 6 اثر»، «طرح و تصاویر گرافیکی؛ 18 اثر» و «پادکست؛ 46 اثر» مورد داوری قرار گرفتند، گفت: محدوده جغرافیایی ارسال کنندگان آثار در گستره سرزمین پهناور ایران شامل 66 اثر از استان تهران و 69 اثر از سایر استانها است. از نظر کیفیت آثار، با توجه به بستر ارایه آن ها و ویژگیهای فضای مجازی اکثراً قابل قبول و برخی شایسته تقدیر و حمایت هستند.
داوران محورهای مختلف بخش فضای مجازی این رزمواره که از افراد شناخته شده و دارای سوابق علمی و اجرایی مختلف در آن محور، انتخاب و دعوت به همکاری شدند ؛ فرآیند داوری آثار را مطابق شاخص و معیارهای هر بخش مسابقه که از قبل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته بود ، به انجام رساندند و در هر محور حداقل 3 داور، آثار رسیده را در جلسات حضوری مورد بررسی قرار دادند.
مقیسه افزود: بازار محتوای سازمان صداوسیما، آمادگی دارد تا تمامی آثار رسیده به رزمواره را اعم از بخش فضای مجازی و دیگر بخشهای رزمواره به صورت امانی در بازار محتوا عرضه نماید تا ذینفعان بازار محتوا که اپراتورهای تلویزیون تعاملی (IPTV) و شبکه های رسانه ملی از جمله آنها هستند، از این آثار استفاده نموده و همچنین بستری برای بهره برداری از آن ها برای همه مردم وجود داشته باشد.
وی همچنین اضافه کرد،تولید کنندگان آثار ارایه شده می توانند برای افزایش کیفیت آثار خود، از مرکز خدمات رسانه ای بازار محتوا نیز استفاده کنند.
صداو سیما