هنر نگارگری پشت آینه برای اولین بار در شهرری خود نمایی کرد

 
به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، وی در این هنر، آیات و عبارات قرآنی را پشت آئینه منتقل کرده و با هنر خود جلوه های زیبایی از کلام وحی را به تصویر می کشد.

«یدالله احمر رضایی» در سال ١٣٣٦ در خانواده ای هنرمند در تهران دیده به جهان گشود و پس از اخذ دیپلم با شرکت در کلاسهای انجمن خوشنویسان در مدت ١٠سال موفق به دریافت مدارک عالیه در خط نسعلیق و خط ثلث شد. همچنین در این مدت به فراگیری اصول منبت کاری و معرق منبت پرداخت و در نهایت موفق به دریافت مدارک معرق کاری، منبت و معرق، مشبک کاری، نازک کاری و نقش برجسته از سازمان میراث فرهنگی گشت.

وی در توضیح هنر خود می گوید: نگارگری یک هنر خطاطی و نقاشی پشت آینه با سبک حکاکی توسط ابزار انجام می شود. این هنر یکی از هنرهای زیبا است که تاکنون کمتر کسی به فکر آن بوده و با توجه به دیگر ابتکارات هنری به این هنر دست پیدا کردم وبا خلاقیتهای درونی به آن جلوه خاص دادم .

وی می افزاید: حدود 20سال پیش من این سبک هنری را با فکر ذهنی و خلاقیت هنری ابداع و به مرور زمان به آن جلوه و زیبایی دادم و این کار را با تجربه و کار شبانه روزی دنبال کردم.

وی در خصوص تلفیق هنرهای دیگر برای این کار معتقد است: هنر نقاشی و خوشنویسی برای هنر نگارگری پشت آینه کاربرد زیادی دارد و از خط کوفی، ثلث، نستعلیق و تذهیب بهره بیشتری می توان برد و من بیشتر در زمینه خطهای قرآنی فعالیت دارم .

یداله احمر رضایی برای شناخت و گسترش این فعالیت هنری بین جوانان این شهرستان پیشنهاد داد با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و با هماهنگی سرای محله ها و فرهنگسراها وحتی ادارات دولتی، بستری فراهم گردد تا این هنر زیبا به علاقه مندان آموزش داده شود.

«مهدی ابوالحسنی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در در دیدار با این هنرمند گفت: آثار این هنرمند که با ابتکاری جدید و محتوای قرآنی خلق شده، در نوع خود کم نظیر است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری مصمم است تا برای ترویج این هنر قرآنی، حمایت های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: حضور استاد «یدالله احمر رضایی» در شهرستان ری فرصت مناسبی برای آموزش نگارگری و خوشنویسی قرآنی روی آیینه است و کار آموزش این هنر در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.

خلاقیتریشهرریهنر
نظرات (0)
Add Comment