هیچ آثاری از تحریم در شهر تهران وجود ندارد / شهرری در کانون نگاه شهرداری تهران

 به گزارش راگانیوز ، محمد باقر قالیباف که امروز به‌منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۲۰ تهران به شهرری سفر کرده بود، اظهار داشت: بدون شک یکی از مناطق مهم توسعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت  این شهر معنوی و تاریخی ، شهرری است.

شهردار تهران خدمت رسانی به شهرری و مناطق جنوبی را در اولویت دانست و بیان کرد: خدمت و فعالیت در مناطق جنوبی همیشه در اولویت شهرداری بوده است و شهرری در کانون این نگاه ها است.

وی اظهار داشت: فعالیت های شهرداری کارهایی است که مردم روز و شب با آن سر کار دارند و جایی نیست که اغراض شخصی و سیاسی را بتوانیم دنبال کنیم و دغدغه ما خدمت به مردم است.

قالیباف با اشاره به توسعه زیرساخت ها تصریح کرد: ۱۰ الی ۱۲ درصد از درآمد دولت صرف توسعه و پیشرفت می شود و بیش از ۸۵ درصد بودجه، برای هزینه های جاری است ولی شهرداری تهران ۳۰ درصد از بودجه را صرف هزینه های جاری و ۷۰ درصد بوجه را در زیرساخت های شهر هزینه می کند و هیچ نقطه ای از شهر تهران را نمی بینیم که آثاری از فعالیت های شهرداری را نداشته باشد.

وی در خصوص کمک نکردن دولت برای خرید اتوبوس های شهری گفت: دولت موظف است که ۸۰ درصد هزینه خرید اتوبوس های شهرداری را پرداخت کند که در این مدت تصدی دولت یازدهم هیچ هزینه ای برای این مورد از سوی دولت به شهرداری داده نشده است.

شهردار تهران در ادامه اذعان داشت: در سال گذشته ۴هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو هزینه کردیم که نیمی از این مبلغ را دولت باید پرداخت می کرد که متاسفانه هیچ هزینه ای را پرداخت نکردند.

وی اظهار کرد:مخالفان نظام و انقلاب وقتی ازخارج از کشور به این شهر سفر می کنند  از پیشرفت ها متعجب می شوند، جک استراو می گوید: ما هیچ نشانی از تحریم در تهران ندیدیم، که این نشان از فعالیت های تاثیر گزار شهرداری تهران است حداقل دولتمردان انصافتان قد جک استراو باشد.

قالیباف گفت: ۶۰ درصد مبلغ جریمه های تخلفات راهنمایی و رانندگی شهر تهران برای شهرداری است، دولت وظیفه دارد آن  را به شهرداری بدهد و اینجا باید با صراحت بگوییم که  چرا دولت این مبلغ را به شهرداری نمی‌دهد؟

وی در خصوص پیشرفت چشمگیر مترو افزود: در این دوره از مدیریت شهری مردم شاهد پیشرفت چشمگیر مترو بوده اند، در ۲۳ سال ۷۰ کیلومتر خط مترو وجود داشته است و شهرداری تهران بدون کمک دولت آن را به ۳۰۰ کیلومتر گسترش داده است.

شهردار تهران بیان کرد: اکنون فضای انتخاباتی تمام شده است و زمان عمل به وعده و حرف ها است، ما را بد یا خوب مردم قضاوت خواهند کرد .دولت باید بگوید در ۴ سال آینده برای مردم چه می خواهد انجام دهد؟

زنان خبر

شهرریقالیبافپروژه
نظرات (0)
Add Comment