واحدهای غیر مجاز استحصال چربی سریعا باید جمع آوری و تخریب شوند

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری “هدایت الله جمالی پور” معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری در جلسه ساماندهی واحدهای روغن کشی که باحضور معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری، مدیرکل دامپزشکی استان تهران و روسای ادارات مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: تامین سلامت مردم یکی از وظایف مهم حاکمیت است و در این زمینه همه می بایست حساسیت ویژه ای داشته باشیم و عدم توجه به تولیدات سنتی و غیر استاندارد روغن، می تواند سلامت و امنیت جامعه و نیز محیط زیست را به خطر اندازد .

 جمالی پور متذکر شد: برای تامین سلامت مردم و حفظ محیط زیست لازم است ساماندهی واحدهای چربی سوز در دستور کار قرار می گیرد و از شکل سنتی خارج و به صورت صنعتی و بهداشتی انجام پذیرد.

وی گفت: با بررسی های صورت گرفته در حال حاضر 39 واحد غیرمجاز استحصال روغن از ضایعات کشتارگاهی در شهرستان ری وجود دارد که محصول آنها در تولید صابون و لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده واقع می شود.

معاون استاندار تهران تاکید کرد:  هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی و کلانتری جهت پلمپ واحدهای خطرساز و غیر استاندارد انجام شده است.

فرماندار شهرستان ری ادامه داد: ادارات ذیربط با هدف حفظ سلامت و امنیت اجتماعی و کنترل بهداشتی محصولات، می بایست این گونه واحدها را ظرف مدت زمان کوتاهی در قالب صنوف قانونی ساماندهی نمایند.

جمالی پور اظهار داشت: شبکه بهداشت شهرستان به طور مداوم می بایست با نمونه برداری های دوره ای از اغذیه فروشی ها و کارخانجات تولید روغن کیفیت روغن تولیدی و مصرفی را کنترل نمایند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ گونه مورد مشکوکی جهت استفاده محصولات این واحدها در صنایع غذایی توسط شبکه بهداشت شهرستان اعلام نشده است ولی تمام دستگاه های ذیربط بویژه شبکه بهداشت باید نسبت به مصرف این محصولات حساس باشند.

وی در پایان گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز نسبت به حفظ و نگهداری از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تشکیل کارگاههای غیر مجاز در زمین های کشاورزی با حساسیت و جدیت نظارت و پیگیری لازم را انجام دهد.

ریشهرریفرماندارچربی
نظرات (0)
Add Comment