وحدت در جامعه باید از مسؤولان سطح بالای کشور شروع شود

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلی بزرگ ری ضمن توصیه حود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: اسلام علاوه بر ثروت حضرت خدیجه و شمشیر حضرت علی (ع) با اخلاق پیامبر به ثمر رسید.

شاهچراغی گفت: وحدت مسئله مهمی است که قرآن کریم و پیامبر اسلام نسبت به آن تأکید فراوان داشته اند.

وی با بیان اینکه پیامبر برای حفظ وحدت سختی های زیادی را تحمل کرد، افزود: امام راحل نیز با تأکید بر حفظ وحدت در وصیت نامه سیاسی الهی خود بیان کرده اند که آنچه انقلاب اسلامی را به ثمر رساند؛ انگیزه الهی و وحدت اسلامی بود و امروز نیز مقام معظم رهبری پیرو همین راه هستند.

امام جمعه شهرری یکی از مصادیق وحدت را وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: حفظ وحدت در جامعه باید از مسؤولان سطح بالای کشور شروع شود تا مردم نیز از آنها الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: امروز اختلافی بین مسؤولان ارشد کشور وجود ندارد ولی گاهی اختلاف سلیقه هایی ایجاد می شود که  نباید در سطح جامعه مطرح شود بلکه باید در جلسات خصوصی گفتگو شود زیرا دشمن در کمین است تا کوچکترین مشکل را بصورت بزرگترین مشکل نمایان کند و با دامن زدن به اختلافات، تفرقه ایجاد کند.

شاهچراغی با بیان اینکه در جامعه نیاز به وحدت و آرامش داریم، گفت: امام خمینی، انقلاب اسلامی و امنیت موجب پیوند وحدت در کشور است.

وی در ادامه ضمن تبریک پیروزی حلب گفت: آزادی حلب برای سوریه به اندازه آزادی خرمشهر برای ما مهم و ارزشمند است و لذا پیروزی بزرگی نصیب سوریه شده است.

امام جمعه شهرری اولین دستاورد آزادی حلب را وعده تحقق نصرت الهی دانست و بیان کرد: خداوند وعده کرده که اگر خدا شما را یاری بکند هیچکس نمی تواند بر شما غلبه کند.

شاهچراغی اظهار داشت: مثل شومی که عبری ها، عربی ها و غربی ها تشکیل داده بودند شکسته شد و اینکه می گفتند آمریکا برای مقابله با داعش ائتلاف تشکیل داده، دروغ بود زیرا آمریکا نه تنها هیچ تلاشی برای مبارزه با داعش نکرد بلکه محل استقرار نظامیان سوری را بمباران کرد.

وی ادامه داد: مسؤولان ایران بارها اعلام کردند که جنگ راه نظامی نیست و باید مذاکره کرد ولی کسی به نصایح ایران گوش نکرد ؛ ۶سال بر طبل جنگ کوبیدند، سوریه را به ویرانه تبدیل کردند و ۵۰۰ هزار نفر را کشتند ولی در نهایت شکست خوردند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه این جنگ امتحانی برای مردم سوریه و کشورهای همسایه بود، اذعان داشت: ترکیه برای خوش رقصی در مقابل آمریکا تمام توان خود را در اختیار داهش قرار داد و داعش نیز با انفجاری در ترکیه دستمزد اردوغان را داد.

شاهچراغی تلاش های سردار سلیمانی را در پیروزی حلب تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: پیروزی نهایی زمانی حاصل می شود که هیچ اثری از داعش نماند.

شهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment